زلمای خلیلزاد پس از گفتگو با سران دولت افغانستان در روند صلح ادعا کرد که این روند به مرحله حساس و مهمی رسیده است.

نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان از پیشرفت در مذاکرات خبر داد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «زلمای خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان ادعا کرد، روند صلح در این کشور به مرحله مهمی رسیده است.

وی روز گذشته با «اشرف غنی» رئیس جمهور، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان و جمعی از چهره‌های سیاسی افغانستان درباره روند صلح گفتگو کرد.

برقراری آتش‌بس در روند صلح و انهدام پایگاه‌های طالبان در خارج از خاک افغانستان از نکاتی بود که رئیس جمهور افغانستان در دیدار با خلیلزاد بر آن تاکید کرده است.

نخستین دور مذاکرات نماینده آمریکا در امور افغانستان با نمایندگان دفتر سیاسی طالبان در قطر هفته گذشته برگزار شد و قرار است این روند پس از سفر دوباره خلیلزاد به دوحه از سرگرفته شود.

خلیلزاد پس از توقف مذاکرات با نمایندگان طالبان در دوحه به اسلام آباد و کابل سفر کرد و درباره روند صلح با مقامات افغان و پاکستانی رایزنی کرد.

در این دور از مذاکرات آمریکا با طالبان باز هم دولت و چهره‌های سیاسی افغانستان در حاشیه قرار گرفته‌اند و خلیلزاد فقط گزارش دیدار و مذاکرات خود را به سران دولت افغانستان ارائه می‌کند.

برقراری آتش‌بس در حالی مورد تاکید قرار گرفته است که طالبان بار دیگر بر خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید کرده است و با برقراری آتش بس در حضور نظامیان آمریکایی مخالفت کرده است.

همزمان با مذاکرات آمریکا با طالبان، طرح خروج چهار هزار نظامی آمریکایی از افغانستان نیز مطرح شده است.

روند تازه مذاکرات به اصطلاح صلح آمریکا با طالبان درحالی آغاز شده است که نه دور مذاکرات قبلی آمریکا با طالبان در سال جاری میلادی توسط ترامپ رئیس جمهور آمریکا پایان یافته و شکست خورده اعلام شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار