رئیس انجمن تغذیه استان البرزگفت:داشتن تغذیه مناسب برای ورزشکاران بسیار ضروری است.

فرزانه باقر زاده،رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: برای اینکه بدن در بالاترین ظرفیت خود عمل کند باید به  تغذیه مناسب   اهمیت داد و این امر برای ورزشکاران بسیار ضروری است.

 باقر زاده افزود: خوردن غذاهای متعادل که شامل کربوهیدرات ها ، پروتئین ، ویتامین ، فیبر و چربی های سالم است  به ورزشکاران توصیه می شود.

او گفت: ورزشکاران باتوجه به فعالیت های بالای بدنی ، بیشتر از افراد معمولی  نیاز به غذا خوردن دارند.

رئیس انجمن تغذیه استان البرز افزود: در صورت داشتن هر نوع فعالیت فیزیکی به صورت منظم ، بدن به کالری بیشتری برای جبران کردن کالری سوخته شده در طول فعالیت ، نیاز خواهد داشت.

باقرزاده گفت: کالری مورد نیاز روزانه ورزشکار بستگی به سن ، جنسیت ، نوع بدن و نوع فعالیت اودارد.

او افزود: خوردن غذا ، هر دو یا چهار ساعت و یا چهار تا شش وعده غذایی به صورت مساوی در طی روز ، برای اکثر ورزشکاران ایده آل است.

رئیس انجمن تغذیه استان البرز با اشاره به اینکه با خوردن وعده های کمتر ولی متناوب ، می توان  کالری مورد نیاز بدن خود را  برای اجرای فعالیت ، بالا نگه داشتن متابولیسم و حفظ ثابت سطح قند خون ، به دست آورد گفت: خوردن غذاها و نوشیدنی های پر از قند مانند نوشابه ، می تواند موجب افزایش فشار قند خون شود و برای ورزشکارانی که به استقامت و انرژی طولانی مدت نیاز دارند ، ایده آل نیست.

انتهای/ پیام ر. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.