استاد حوزه و دانشگاه قم در مراسم روز ۹دی نهاوند گفت: التزام عملی و بصیرت چراغ راه مردم در جریان فتنه هاست.

التزام عملی و بصیرت چراغ راه مردم در جریان فتنه هاستبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان مسئول موسسه تفحص سیره شهدای قم در مصلای نماز جمعه نهاوند گفت:در حماسه ۹ دی همه فهمیدند رابطه امام با امت یک رابطه حاکم و محکوم نیست و این ارتباط ریشه در جان و اعتقاد مردم دارد و مردم حاضرند در پای، ولی امرشان از همه چیزشان بگذرند.

حجت الاسلام جوشقانی افزود: فتنه در لغت به معنی آزمون است و این فتنه‌ها برای تربیت و رشد انسان است و عیار مردم را بالا میبرد، کارکرد دیگر این فتنه شناخت حق از باطل و شناخت انقلابی از غیر انقلابی است.

او ادامه داد: همواره التزام عملی و بصیرت چراغ راه مردم در جریان فتنه هاست.

او افزود: التزام عملی، چون عباس بن علی بی، چون و چرا و همیشه در رکاب امام خود بودن است.

جوشقانیان بیان کرد: در فتنه ۸۸ کسانی در التزام به ولایت فقیه مردود شدند که سابقه طولانی در انقلاب داشتند و سال‌ها در مقام‌ها و مسئولیت‌های مختلف در این نظام بوده اند.

او با اشاره به جایگاه رهبر معظم انقلاب بیان کرد: اگر این بصیرت و مدیریت رهبر معظم انقلاب نبود در جریان فتنه ۸۸ و حتی در آشوب‌های اخیر ضربات سخت تری متحمل می شدند.

مسئول موسسه تفحص سیره شهدای گفت: بصیرت یعنی معیار‌های حق را بشناسیم و معرفت داشته باشیم و پس از آن شاخص‌های تشخیص حق و باطل را بدانیم.

حجت الاسلام جوشقانیان افزود: پشت پرده آشوب‌های اخیر مثلث شوم عبری عربی و آمریکایی بود که می خواستند با نفوذ در مردم آن‌ها را به دست خود کامل مرگ بکشانند و دروغ بزرگترین حربه است که ایمان جوانان و مردم را نشانه رفته است.

جوشقانیان ادامه داد: نقطه قوت ما انقلابی گری است نه نقطه ضعف ما، باید بدانیم که هر زمان با سیاست سازش پیش رفتیم شکست خوردیم.
مسئول موسسه تفحص شهدا گفت: فتنه باور‌ها را بهم می‌ریزد و اعتقادات را استحاله می کند.

او با اشاره به وجود دو نگاه در کشور گفت: نگاه اول آنکه باید هضم در غرب شویم و آنچه بر ما دیکته می کنند باید تمام و کمال عمل کنیم و ژاپن اسلامی را تشکیل دهیم و این نگاه طرفدادان زیادی هم دارند و این‌ها همان‌هایی هستند که در گردنه‌ها بار بر دوش نظام هستند، اما نگاه دیگر میگوید منهای نظام سلطه و با اتکا به درون و لطف خدا میتوانیم قله‌ها را فتح کنیم.

او با اشاره به انتخابات ۲ اسفند گفت: مردم در ۲ اسفند به کسانی رای دهند که شاخص‌های مورد نظر رهبری را دارند.

حجت الاسلام جوشقانیان گفت: در سال ۸۸ این که روز‌های اول هزاران نفر در راهپیمایی‌ها بودند علتش عدم بصیرت بود، اما با گذشت زمان و بالا رفتن بصیرت و شناخت مردم جمعیت روز به روز کمتر شد تا در نهایت فتنه کور شد.

َاو بیان کرد: در آشوب اخیر مردم به طور تمام و کمال ولایت مداری خود را به اثبات رساندند همچنان که این مردم در ۹ دی ۸۸ خود را به اثبات رساندند، اما در مقابل مسئولین ما با این مردم چه کردند آیا این شیوه مدیریت حق مردم بود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوندگفت: این روز را روز حماسه مردم و کور کردن چشم فتنه سال ۸۸ نامید.

او گفت: ۹ دی ۸۸ در مسیر کور کردن فتنه‌ها همانند ۳ خرداد و ازاد سازی خرمشهر بود.

او افزود: ۹ دی ۸۸ مردم تمام دنیا را انگشت به دهان گذاشتند.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: گرامیداشت این روز به دلیل تاثیری است که ان روز در مسیر انقلاب است.

حجت الاسلام مغیثی گفت: دشمن هرگز دست از سر ما بر نخواهد داشت و آمریکا هر لحظه در حال فتنه است و هدفشان فشار حداکثری به جبهه مقاومت و در صدر ان ایران است.

او افزود: انتخابات نزدیک است و این زیرکی و بصیرت مردم را میطلبد و مردم و کاندیدا‌ها باید مواظب باشند که بهانه به دست دشمنان ندهند.

عباسعلی مغیثی با اشاره به اشوب‌های اخیر عراق و لبنان گفت: هدف تمامی این آشوب‌ها ضربه زدن به جبهه مقاومت است.

او گفت: ۹ دی میثاق مجدد با ولایت فقیه است و این میثاق عامل اصلی کور کردن تمام فتنه‌ها است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.