محمدرضا کشاورزیان از اجرای طرح کمربندی حفاظتی در ۱۰ کیلومتر اراضی منطقه قطری و ابر خبر داد و گفت: در این طرح نشانه‌گذاری اراضی طبیعی انجام‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه طرح کمربند حفاظتی به طول ۱۰ کیلومتر در حوزه آبخیز ابر و قطری در شمال شاهرود اجرا شد، گفت: در این طرح نصب بنچ مارک شامل بلوک و نشانه‌گذاری اراضی طبیعی صورت گرفته است.

او بابیان اینکه در این طرح ۱۰۰ پایه بنچ مارک بتونی که هرکدام یک‌هزار و ۳۰۰ کیلوگرم وزن و ۱۲۰ سانتی‌متر ارتفاع دارند در درون زمین کارگذاری شده‌اند تا کمربند حفاظتی اراضی طبیعی منطقه قطری و ابر مشخص شود.

رئیس منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه سال ۹۸ تأمین‌شده است، بیان کرد: این کار به مشخص کردن مرز اراضی ملی و مستثنیات در طبیعت و همچنین حفاظت و حمایت از عرصه‌های منابع طبیعی منجر خواهد شد.

کشاورزیان بابیان اینکه ویژگی بارز این طرح جلوگیری از تجاوز احتمالی به اراضی ملی است، بیان کرد: بر روی این بنچ مارک‌ها شعار‌هایی با موضوع عدم بوته کنی، درخت کنی و غیره درج شده است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.