عباسی راد از آغاز اجرای عملیات احداث کمربند حفاظتی در حوزه آبخیز اگره خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان ضمن بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث کمربند حفاظتی (بنچ مارک) در حوزه آبخیز اگره واقع در شمال دامغان آغازشده است، گفت: برای اجرای این پروژه تعداد ۴۰ عدد پایه بتنی در منطقه نصب‌شده است.

او با اشاره به اینکه این پروژه به طول چهار کیلومتر در راستای اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز دامغان اجرا می‌شود، افزود: ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۸ برای تکمیل آن اختصاص‌یافته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان بابیان اینکه در اجرای این پروژه مرز بین اراضی با مالکیت شخصی و منابع ملی با پایه‌های بتنی مشخص می‌شود، تصریح کرد: این پایه‌ها با وزن تقریبی یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم تهیه‌شده است و مهم‌ترین هدف اجرای این پروژه جلوگیری از پیشروی اراضی کشاورزی به سمت منابع ملی است.

عباسی راد با تأکید بر لزوم جلوگیری از تصاحب این اراضی توسط سودجویان بیان کرد: افزایش حاکمیت دولتی بر منافع ملی، ارتقای امنیت سرمایه‌گذاری در این عرصه‌ها، حمایت و حفاظت از عرصه‌ها، تعیین تکلیف اراضی ملی و محدوده زمین‌های شخصی، کاهش دعاوی و مشکلات حقوقی از دستاورد‌های مهم اجرای این طرح است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.