مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از فعالیت ۷۶ ضابط خاص دادگستری در مجموعه محیط زیست اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه شورای اداری این اداره کل که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد گفت: ۷۶ ضابط خاص دادگستری که عمدتا محیط بانان هستند در استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۱ نفر مسلح به سلاح سازمانی بوده و در چارچوب مقررات با متخلفان برخورد می‌کنند.

او با اشاره به اینکه محیط بانان استان اردبیل در ۱۲ پاسگاه محیط بانی از عرصه‌های طبیعی استان حفاظت می‌کنند افزود: بر اساس استاندارد‌های موجود باید ۱۴۰ نفر محیط بان در استان اردبیل داشته باشیم و این کمبود نیرو قطعا موجب تلاش مضاعف محیط بانان شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۴۰ هزار هکتار اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل توسط ۱۷۰ نفر نیروی انسانی این مجموعه حفاظت می‌شوند.

شهند ضمن تقدیر از وجود دغدغه‌های زیست محیطی در مجموعه دستگاه قضاء استان بیان داشت: حل مشکلاتی از قبیل معضلات دفن پسماند در شهرها، مشکلات وجود در شهرک‌های صنعتی و تصفیه خانه‌های فاضلاب که در صورت عدم توجه آثار سوء بهداشتی به دنبال خواهد داشت نیازمند حمایت دستگاه قضایی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.