رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: اصنافیان متخلف مهابادی امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

جهین رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در طول ۹ ماهه امسال بیش از ۱۰ هزار و ۶۴۰ بازرسی از واحد‌های صنفی، غیر صنفی و واحد‌های تولیدی در سطح شهرستان انجام شد که منجر به تشکیل ۱ هزار و ۱۷ فقره پرونده تعزیراتی شد.

او افزود: در این مدت ۲۳۸ مورد بازرسی و گشت مشترک در حوزه قاچاق کالا با شبکه بهداشت و درمان، فرمانداری، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی، دایره قاچاق کالا نیروی انتظامی گمرگ، تعاون روستایی، استاندارد و غله صورت گرفت.

جهین اضافه کرد: ارزش تقریبی پرونده‌ها نیز ۱۶ میلیارد ریال بوده که برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد که اجراي طرح نظارت بر بازار و واحدهاي صنفي مهاباد در قالب گشت هاي مشترك با هدف نظارت بر عملكرد واحدهاي صنفي ارايه دهنده كالا و خدمات در طول سال انجام مي گيرد.

او ادامه داد: تعداد گزارشات مردمی ثبت شده در سامانه ۱۲۴ شهرستان ۵۰۰ مورد بوده که ۱۴۸ مورد تخلف محرز و ۳۴۸ مورد غیر متخلف و ۲ مورد منجربه رضایت شاکی شده است.

جهین تصریح کرد: بيشترين تخلف ثبت شده مربوط به صنف موادغذايي، لوازم خانگي و لوازم آرايشي و بهداشتي است كه درج نكردن قيمت، صادر نكردن فاكتور، گران فروشي و رعايت نكردن دستورالعمل هاي بهداشتي به ترتيب بيشترين موارد تخلف را به خود اختصاص داده بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد گفت: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد تماس بگیرند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.