مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت:در ۹ ماهه امسال میزان صادرات استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۵ درصد و از نظر وزن ۴۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول کوهستانی پزوه مدیرکل گمرک استان اصفهان سهم این استان از صادرات غیرنفتی کشور را پنج درصد برشمرد و اظهار کرد: یک‌هزار و ۱۲۶ قلم کلا از استان اصفهان در این مدت صادرات داشته ایم.

او تصریح کرد: عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحد‌های تولیدی استان پردازش، فرآوری و تولید شده است؛ مهمترین کالا‌های صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن با ۵۱ درصد، فراورده‌های نفتی با ۱۹ درصد و محصولات شیمی آلی با پنج درصد بوده که بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل گمرک استان اصفهان با اشاره به اینکه به ۹۱ کشور جهان از استان اصفهان در ۹ ماهه ۱۳۹۸ صادرات انجام شده است، گفت: مهمترین کشور‌های هدف صادراتی این استان اصفهان، چین، افغانستان، امارات و پاکستان بوده و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۴۹۳ میلیون دلار، چین ۲۵۵ میلیون دلار، افغانستان ۲۱۲ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۱۴۹ میلیون دلار و پاکستان ۱۲۳ میلیون دلار است.

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه صادرکنندگان در ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته از هر مکانی امکان اظهار کالای خود را دارند، خاطر نشان کرد: با اجرای مدیریت ریسک کالا‌هایی که در مسیر سبز و زرد قرار می‌گیرد نیازی به ارزیابی ندارد و کنترل‌ها در مرز خروج انجام می‌شود.

اودر خصوص کالا‌های که در مسیر قرمز قرار می‌گیرند، گفت: ارزیابی و پلمب کالا‌های صادراتی استان بنا به درخواست صاحب کالا در محل واحد‌های تولیدی یا به صورت حمل یکسره در محوطه گمرکی یا محل‌های مورد درخواست صادر کننده انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.