عملیات اجرایی بزرگترین زمین زباله "لندفیل" مهندسی بهداشتی دفن پسماند کشور در مشهد آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی بزرگترین زمین زباله دفن پسماند کشور درمشهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: روزانه ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که ۲۰ درصد آن پردازش می‌شود، در حال حاضر ۷۰۰ مکان دفع زباله در کشور داریم که در برنامه تعیین شده قرار است این تعداد به ۲۸۵ مکان برسد.

او ادامه داد: ۱۵۰ میلیون دلار برای حل موضوع پسماند در نظر گرفته شده است و از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

 

تولید ۲ هزار تن زباله در روز


یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: همه کلان شهر‌ها با معضل تولید پسماند شهری مواجه هستند و مشهد هم باید به صورت ویژه مدیریت کاملی در موضوع داشته باشد.

 او ادامه داد: ۲ هزار تن تولید زباله در روز این موضوع را ضروری می‌کند که هر چه در مبدا تولید زباله و تفکیک آن به صورت دقیق‌تر انجام شود تولید زباله کاهش و دفع آن راحت‌تر است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با تاکید شورا و شهرداری برای کلان پروژه تفکیک از مبدا حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

یعقوبی افزود: سامانه یکپارچه مدیریت پسماند "سیمپ" در ابتدای سال به صورت آزمایشی انجام شده که بیش ار ۱۰ هزار نفر عضو این سیستم هوشمند شده اند و آمادگی داریم تا یک ماه آینده در کل شهر این سیستم را پیاده کنیم.

او تصریح کرد: ۸۵ درصد ناوگان حمل زباله تجهیز و به روز شده است همچنین خط پردازش هزار تُنی پسماند نیز با ۷ میلیارد تومان اعتبار از امروز وارد مدار بهره برداری قرار گرفته است.

 

آغاز دو اتفاق زیست محیطی مثبت در مشهد

 
حاجیان شهری عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه با شروع شورای پنجم در بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که باید مدیریت پسماند را بازمهندسی کنیم، گفت: طرحی در شورا تصویب شد که این موضوع برای شهرداری تکلیف شد و ما در مشهد دو اتفاق زیست محیطی ویژه را شاهد بودیم.

 او با اشاره به اینکه چند ماه پیش کلنگ زنی ساماندهی کشف رود انجام شده، گفت: ۵۸ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که فقط ۱۰ درصد آن دفع بهداشتی دارد.

انتهای پیام//ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.