رئیس انجمن تغذیه استان البرز گفت: هنگام انتخاب غذاها به میزان پروتئین، آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌، مواد معدنی، فیبر و چربی‌ سالم غذاها دقت کنید.

چگونه یک وعده غذایی سالمی داشته باشیم؟فرزانه باقرزاده، رئیس انجمن تغذیه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: یک وعده غذایی و رژیم سالم و کامل،  باید براساس هرم غذایی تنظیم شود که هم تعادل  وهم تنوع در آن رعایت شود.

او افزود: به عنوان مثال در یک روز ممکن است شما تخم‌مرغ، و انواع مغزها برای صبحانه، سوپ ریشه‌ی سبزیجات برای ناهار و اسفناج و سبزی‌های دیگر برای شام استفاده کنید و یا از یک پروتئین گیاهی، ماهی،گوشت استفاده کنید که میتوان از آن به عنوان یک رژیم غذایی سالم نام برد.

باقرزاده با اشاره   به اینکه در مصرف غذاهای سالم نیز نباید زیاده‌روی کرد گفت: غذا باید به آرامی و با توجه میل شود.

رئیس انجمن تغذیه استان البرز افزود:سبزی‌ها باید از اولویت‌های اصلی یک رژیم غذایی سالم باشد و پروتئین‌ها و غلات  نیز در اولویت‌های بعدی این رژیم قرار می گیرند.

او گفت: اولین گام برای رسیدن به یک رژیم غذایی سالم  هنگام گرسنگی این است که  یخچالتان را از غذاهای سالم و مغذی پر کنید.

باقرزاده افزود: در هنگام انتخاب غذاها به میزان پروتئین، آنتی‌اکسیدان، ویتامین‌، مواد معدنی، فیبر و چربی‌ سالم غذاها توجه کنید.

رئیس انجمن تغذیه البرز گفت:توصیه می شود از شیربادام طبیعی، سبزی‌های رنگی مثل فلفل دلمه‌ای، هویج، بروکلی، گل کلم و برای  چاشنی ها نیز از  سس‌های خانگی استفاده شود.


انتهای پیام/ر.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.