سرپرست فدراسیون دو و میدانی گفت: ملی‌پوشان کشورمان تا کنون دو سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، ایرج عرب  سرپرست فدراسیون دو و میدانی امروز در مجمع انتخاباتی هیات دو ومیدانی استان بوشهر  بر توجه به آموزش، استعداد یابی و فعال کردن هیات‌های شهرستانی تاکید کرد و افزود: بستر توسعه دو و میدانی در استان‌ها فراهم شده  و در این زمینه مسابقات قهرمانی کشور و اردو‌های تیم ملی در استان گیلان، قزوین و یزد برگزار شده است.

او بیان کرد: هم اکنون دو دونده ملی پوش یعنی احسان حدادی و حسن تفتیان سهمیه المپیک ۲۰۲۰  را گرفته‌اند و ۶ ورزشکار ملی پوش دو و میدانی نیز در تلاش هستند که سهمیه فدراسیون برای المپیک را افزایش دهند.

 سرپرست فدراسیون دو و میدانی ادامه داد: مسابقات بین المللی دو و میدانی داخل سالن جام فجر که بهمن در تهران برگزار می‌شود و مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن چین که اسفند برگزار خواهد شد از مهم‌ترین رویدادها پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

عرب بیان کرد: تا پیش از المپیک، چندین اردوی داخلی و خارجی برای ملی پوشان برگزار می‌شود و مربیان با تجربه جهان را نیز برای موفقیت ورزشکاران کشورمان به کار خواهیم گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان استان بوشهر نیز در این مراسم، هیات دو ومیدانی استان را جزء سه هیات برتر کشور معرفی کرد و گفت: قهرمانان و ملی پوشان دو و میدانی از حمایت این اداره کل برخوردارند.

احمد بهروزیان فرد افزود: برگزاری دوره‌های آموزش مربیگری، داوری و فعال کردن هیات‌های شهرستانی در اولویت هیات دو و میدانی استان بوشهر قرار گیرد.

او با اشاره به وجود دو پیست تارتان در مرکز استان، بیان کرد: پیست شهرستان دشتستان نیز تا پایان سال راه اندازی می‌شود و در سایر شهرستان‌ها هم زیرسازی پیست ایجاد، و سازه‌های آن برای گسترش این رشته فراهم شده است.

در مجمع انتخابات هیات دو و میدانی استان بوشهر، مریم قربانی با ۱۴ رای اعضای مجمع به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.