از زمان اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در آبان ماه، سوخت گیری با کارت سوخت اجباری شد، اما برخی مردم می‌گویند در هر بار سوخت گیری، بین دو تا چهار لیتر از سهمیه بنزین آن‌ها کم شده است.

ماجرای کم شدن بنزین از کارت‌های سوخت چیست؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد ۲۴ آبان ماه قیمت بنزین را تا سه برابر افزایش داد. براساس این تصمیم، قیمت بنزین آزاد از ۱۰۰۰ به ۳۰۰۰ تومان در هر لیتر رسید و مقرر شده ماهیانه ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای با قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر خودرو‌های عادی در نظر گرفته شود.

اما بعد از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، گزارش‌های متعددی از سوی مردم مبنی بر کم شدن بنزین سهمیه‌ای کارت سوخت آن‌ها اعلام شد.

یکی از شهروندان اصفهانی به ایسنا، گفت: متاسفانه این موضوع در چند پمپ بنزین برایم اتفاق افتاده و بین دو تا سه لیتر از سهمیه بنزین کارتم کسر می‌شود بدون اینکه سوخت گیری کرده باشم.

شهروند دیگری گفت: تصور می‌کردم جایگاه دار تخلف می‌کند و این موضوع را به مسئول جایگاه گزارش دادم، که عنوان شد به دلیل اشتباه در روش سوختگیری از سهمیه بنزین کارت سوخت کم شده است.

به گفته دیگر شهروند اصفهانی، از زمان سهمیه بندی سوخت حدود ۴ لیتر از کارت سوختم کم شده و ظاهرا برخی از همین سوخت گران سهمیه بندی شده هم به صورت هدفمند با بهانه‌های واهی در حال امرار معاش هستند و مشخص نیست مسئول رسیدگی به بنزین‌های کسر شده چه کسی است!

از سوی دیگر یکی از جایگاه داران بنزین در اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: حتی قطره‌ای از بنزین سهمیه‌ای مردم به حساب جایگاه‌ها نمی‌رود و به دولت برمی گردد.

با توجه به اظهارات متصدیان جایگاه‌های سوخت، در صورت عدم انجام پروسه کامل خروج کارت سوخت، مقداری از کارت کسر می‌شود، اما با توجه به انجام صحیح این عملیات، برخی مردم معتقدند از کارت سوخت آن‌ها کسر می‌شود.

البته رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: شرکت نفت برای کارت‌های سوخت سامانه‌ای طراحی کرده که تا زمانی که پیام «کارت خود را بردارید» بر روی صفحه مانیتور نازل نیامده، اگر افراد کارت خود را خارج کنند بین یک تا چهار لیتر بنزین از سهمیه آن‌ها کسر می‌شود.

پیمان کامران در پاسخ به این سوال که این میزان بنزین آیا به ذخیره جایگاه‌ها می‌رود یا خیر؟ افزود: این بنزین به ذخیره و حساب شرکت پالایش نفت بازمی گردد و به نوعی سهمیه مردم از بین می‌رود.

وی توضیح داد: افراد بعد از سوخت گیری ابتدا باید نازل را سر جای خود قرار دهند که چند ثانیه بعد، پیامی مبنی بر برداشتن کارت سوخت روی صفحه نمایش جایگاه، ظاهر می‌شود و مردم پس از آن باید کارت خود را بردارند.

رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان در خصوص اینکه آیا امکان پیگیری این میزان سهمیه از دست رفته از سوی مردم وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: به دلیل اینکه میزان دقیق سوخت گیری ثبت نشده امکان پیگیری سهمیه از دست رفته بعید به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: البته شرکت پخش فراورده‌های نفتی پیش از این طی چند نوبت برای جلوگیری از این مشکل اطلاعیه‌های متعددی صادر کرده است.

کامران با تاکید بر اینکه در کم شدن سهمیه بنزین کارت سوخت مردم، جایگاه‌ها هیچ نقشی ندارند، اظهار کرد: سیستم جایگاه‌ها به طور کامل مورد نظارت است و در سامانه شرکت پالایش پخش فراورده‌های نفتی میزان بنزین هر جایگاهی ثبت می‌شود.

وی اظهار کرد: در مخازن جایگاه ها، دستگاهی وجود دارد که بعد از تحویل سوخت، ورود فراورده به مخزن را تایید و از طریق سامانه به شرکت نفت اطلاع می‌دهد و اگر در جایگاهی حتی ۱۰۰ لیتر از میزان بنزین تحویلی آن اضافه آید، صبح مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

رئیس انجمن جایگاه داران استان اصفهان تاکید کرد: در جایگاه‌ها نه امکان اختلاط فراورده‌ها و نه امکان کم فروشی و زیاد فروشی وجود دارد، چرا که میزان بنزین در سامانه شرکت پخش فراورده‌های نفتی مورد نظارت و بررسی دقیق قرار می‌گیرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام. آقا من پدرم در اومد ۱۵۰ تا بنزین نگه داشتم برا عید گفتم اونموقع دستم خالی میشه. رفتم ۱۴ تا زدم یهو دیدم کل کارتم خالی شد این چه مسخره بازیه. به کی باید شکایت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
راننده خط
۲۳:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۸
باروزی دو لیتربنزین چطور کار کنیم . با هر بار سوختگیری چهارلیترکم میشود بجای توصیه کارتها رااصلاح کنید لطفا دروغ ممنــــوع.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام با سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین ا ولین قدم جلوگیری از قاچاق سوخت بود
Iran (Islamic Republic of)
اسماعيل
۱۰:۴۰ ۰۹ دی ۱۳۹۸
كاملا درسته
همين چندروز پيش كه به پمپ بنزين مراجعه كردم درنهايت ناباوري ديدم 14 ليتر كه از ماه قبل ذخيره داشتم حذف شده و فقط همون 60 ليتر ديماه توي كارته.
چي بگم ديگه ؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
خادمی
۱۰:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۸
کاملا درسته. کارت سوخت من هم چندموردکم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۰۹ دی ۱۳۹۸
طوری نیست آقا جای دوری که نمیره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۳:۲۹ ۰۹ دی ۱۳۹۸
سلام اینجانب اریسان دارم ماه پیش از گاز استفاده کردم و حدود ۲۰۰لیتر ذخیره داشتم اخر ماه امدم پمپ بنزین دیدم۶۰لیتر دارم از جایگاه دار پرسیدم گفت رمز کرت ملیت است کفتم بله کفت عوضش کن !!!!!!!
یعنی چی؟ دیگه اعتماد هست!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
غفور
۰۰:۲۶ ۰۹ دی ۱۳۹۸
یه عده مثل بچه های دبستانی طراحی میکنن مثل نرم افزار بانک که چندروز دیگهمشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۵۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
من هم برام پیش اومده ۳ مرتبه ازم کم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
همسایه ماشینن وانت داره در ماه هفتادلیتر مصرف بیشتر نداره ولی سهمیه اش چهارصد لیتره یعنی این عدالته موقع هزار تومان پول میخاین بدن تمام دار وندار مردم وچک میکنن ولی دراین موارد هیچی وجودنداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
به تعداد موهای سرتون این مسئولین
اگر تو هر بار 4 لیتر به کارت میومد حتما بر طرفش میکردن
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۲۱:۰۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
این کار دزدی است. چرا یاید یه جوری برنامه ریزی بشه که 1 الی 4 لیتر کم کنه ؟ حالا از جانب هر کسی می خواهد باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۲۰:۲۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
من دو روز پیش رفتم پمپ بنزین غرضی اصفهان‌(کاوه) بنزین ک زدم رو 7.22قطع شد و دوباره زدم12. 77ک جمعا میشد 20 لیتر ولی از کارت بانکیه من 31200کم کردن، 1200الکی،،وقتی ب کار پمپ بنزین گفتم گفت ب ماربطی نداره ما قیمت تمام شده را میگیریم!!! سهمیه را هم اخرکارندیدم. خدامیدونه چقدرم از اون الکی کم شده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
از این دولت همه چیز بر می اید
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۹:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۸
ماخودروداریم دولت به جای گرفتن مالیات ازمابرای سوخت که درنتیجه الودگی هواوزیان برای همه به ماسهمیه مدهدخداکندکه الوده کردن هواونداشتن خودروخیلی افرادحق الناس نباشد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۰ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حالا نمیشد ی طوری طراحی می‌کردید ک 4 لیتر اضافه بشه
چرا همش طراحی هاتون ب ضرر مردم هست
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۳:۱۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
تمام این کارا فقط به منظور سردرگم کردن مردم به هر روش ممکنه هست وگرنه کاری نداره این ویژگی رو حذف کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حتما میزارید جلوی شیشه زیر نور خورشید. بخار میشه خوب طبیعیه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آقا خوب اگه اینا بلد نیستن با نرم افزاراش کار کنن برن از کارشناسای دیگه بپرسن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آخه چکاریه، شما سهمیه دادین، چرا برای دیر گذاشتن ناذل جریمه میکنید
و چرا برای انجام روش صحیح پاداش نگذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام
بنده هم چند بار برام این اتفاق افتاده. همین امروز هنگام ورود کارت سهمیه بنزین رو 39 لیتر اعلام کرد و 3.5 لیتر بنزین زدم تو باک موتور سیکلت. وبه طور صحیح اول نازل رو سر جاش قرار دادم و بعد خروج و پرداخت نقدی و بلافاصله سهمیه مانده رو 32 لیتر اعلام کرد . که دقیقا سهمیه 3.5 لیتر ناپدید شد. چند بار دیگه هم این اتفاق برام افتاده اما نمیدونم اعتراضم رو به گوش چه کسی برسونم
-
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۸
سلام
بنده به هر روشی که اعلام شده امتحان کردم. متاسفانه باز هم حداقل دو لیتر کم شد. ایا میشه به این روش کاهش بنزین از کارت سوخت، دزدی در روز روشن نامید؟
United States of America
محمد
۱۱:۵۶ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حالا حساب کنید این همه ملت اگر روزی 5هزار نفر مقدار یک لیتر با این ترفند از دست بدهند میکنه به عبارتی:
7 میلیون و 500 هزار تومان.
تازه خیلی کم گفتم و حداقل در کل کشور رو حساب کردیم.
میشه ماهی:225 میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۸ دی ۱۳۹۸
در پمپ بنزین ها کم فروشی بشدت زیاده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۴۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
کسی که پاسخگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سیدصلاح الدین
۱۱:۳۵ ۰۸ دی ۱۳۹۸
اخه چه کاریه که حتما نازل رو بزاری و بگه کارت خود رو بردارید؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۳۲ ۰۸ دی ۱۳۹۸
آقا وقتی مقدار سوختگیری عدد صحیح نباشد بقیه آن از سهمیه کسر میشود یعنی اگه ۲۵/۲ لیتر بنزین بزنید ۲۶ لیتر از سهمیه کسر میگردد و۰/۸ لیتر از سهمیه رو از دست میدید پس سعی کنید مثلا ۲۵/۹۵ سوختگیری کنید تا فقط ۰/۰۵ لیتر رو ازدست بدید.چون نمیشه تنظیم کرد و۲۶ لیتر تمام سوختگیری کرد.موفق باشید.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۱۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
چرا یه جوری برنامه ریزی نکردید که 1 الی 4 لیتر به مردم اضافه بشه؟
آخرین اخبار