وزارت امور خارجه روسیه، دایره جدیدی در زمینه امور امنیت سایبری بین‌المللی ایجاد می‌کند.

ایجاد دایره امور امنیت سایبری بین المللی در وزارت امور خارجه روسیهبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که چهل و دومین دایره این وزارتخانه با مسائلی در زمینه امنیت سایبری بین‌المللی و چارچوب قانونی آن‌ها سروکار خواهد داشت.

وزارت خارجه روسیه در یک پیام فیسبوکی اعلام کرد: "این دایره تدوین و اجرای سیاست ملی در مورد امنیت اطلاعات بین‌المللی، از جمله مبارزه با سوءاستفاده از فناوری‌های اطلاعاتی برای اهداف نظامی، سیاسی، تروریستی و سایر اهداف جنایی را برعهده خواهد داشت."

در بخشی از این بیانیه آمده است: "این دایره پیشنهاد‌هایی را برای تقویت چارچوب همکاری با سایر کشور‌ها، سازمان‌های بین‌المللی و غیر دولتی در زمینه ارتباطات امن ارائه خواهد داد. "

در ماه نوامبر، طرح اینترنت ملی در روسیه به تصویب رسید. این طرح پس از آن مطرح شد که نگرانی‌ها از قطع شدن اینترنت بین‌المللی در روسیه افزایش یافت. همچنین وجود اینترنت ملی در روسیه، مانع از حملات سایبری به زیرساخت‌های این کشور می‌شود.

پیشتر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را که روسیه در زمینه مبارزه با جرایم سایبری پیشنهاد داده بود، تصویب کرد. این قانون بر لزوم ایجاد یک کمیته بین‌المللی از کارشناسان برای تهیه یک کنوانسیون بین‌المللی تاکید دارد تا با استفاده مجرمانه از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات مقابله شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار