یک شرکت امنیت سایبری پیش‌بینی کرده در سال ۲۰۲۰ جنگ سرد سایبری بین قدرت‌های غرب و شرق شکل می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت امنیت سایبری چک پوینت (Check Point) از افزایش حملات سایبری و احتمال جنگ سرد سایبری بین قدرت‌های غرب و شرق در سال ۲۰۲۰ خبر داد.

این شرکت سایبری پیش بینی کرده در سال ۲۰۲۰ شکل جدیدی از درگیری در فضای مجازی ایجاد می‌شود که اخبار جعلی را با خود همراه کرده تا بر انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا تاثیر بگذارد. حمله به تاسیسات و دیگر زیرساخت‌های مهم از دیگر بحران‌های سایبری در سال آینده میلادی خواهد بود.

این شرکت پیش بینی کرده که باجگیری مجرمان سایبری، فیشینگ و حمله بدافزار‌ها به موبایل‌های شخصی، سیستم‌های تجاری و موسسات دولتی افزایش خواهد یافت و همین امر زمینه ساز ایجاد جنگ سرد سایبری خواهد شد؛ زیرا قدرت‌های غربی و شرقی به طور فزاینده‌ای فناوری‌ها و اطلاعات خود را برای متوقف کردن دیگری به نمایش می‌گذارند.

چک پوینت با اشاره به تلاش‌های آمریکا برای ممنوعیت فعالیت غول‌های فناوری چینی مانند هواوی که اخیرا محصولات آن را جاسوس افزار توصیف و این شرکت را به جاسوسی متهم کرده است، افزود: بزرگترین نمونه این روند در سال ۲۰۱۹، درگیری گسترده تجاری بین آمریکا و چین بوده است. علاوه بر این، قدرت‌های بزرگ، کشور‌هایی که قدرت کمتری دارند را به حملات سایبری علیه دیگر کشور‌ها ترغیب می‌کنند تا از این طریق حوزه‌های نفوذ خود را گسترش دهند.

این شرکت با اشاره به افزایش استفاده از باج افزار‌ها علیه مشاغل، دولت‌های محلی و مؤسسات بهداشت و درمان اعلام کرد: سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش جرایم سایبری خواهیم بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمله سایبری ، جنگ سرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۸ دی ۱۳۹۸
حالا چرا خودشون رو انقدر به زحمت میندازن رفقا که این حرفا رو با هم ندارن تبلیغات خوبیه برای دشمن قلمداد کردن همدیگه برای مردم دنیا البته مردم قضات خوبین فقط عقلشون به چشم و گوششون هست. فقط مراقب باشید همدیگر رو زخمی نکنید.
آخرین اخبار