مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران از اجرای پویش بی قیمت نخریم برای جلوگیری از گرانفروشی در بازار استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ملکی مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران در خصوص پویش بی‌قیمت نخریم، گفت: این پویش از سوی سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت پیشنهاد شد و با توجه به برآورد حضور تاثیرگذار شهروندان و دستاورد‌های مطلوب و ثمربخش آن،  ضرورت دارد، مسئولان اصناف و اتحادیه‌ها نیز به این موضوع دقت کافی داشته و الزام افراد صنفی به نصب برچسب قیمت کالا و خدمات را متذکر شوند.

او افزود: یکی از عوامل شفافیت در بازار در شرایط فعلی، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مصرف‌کنندگان کالا و خدمات است از این رو تمام واحد‌های صنفی مکلف به درج قیمت و رعایت قیمت‌های مصوب اعلامی مراجع ذیصلاح هستند. 

ملکی با تاکید بر اینکه درج نکردن قیمت به منزله تلاش برای گرانفروشی کالا و خدمات است، گفت: این اقدام علاوه بر جریمه عدم درج قیمت، مشمول جریمه گرانفروشی نیز خواهد شد و تخلف نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در گشت‌های مشترک نیز، دارای اولویت رسیدگی است.

او  از تشکیل ۱۷ هزار و ۷۱۲ فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق و بهداشت و درمان از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه خبر داد. افزود: از این تعداد پرونده وارده ۱۷ هزار و ۵۰۷ فقره رسیدگی و رای قانونی صادر، و متخلفان به مبلغ ۳۹۶ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال محکوم شدند .
 
ملکی در خصوص بیشترین و کمترین تخلف در این مدت گفت: عدم درج قیمت ۵ هزار و ۵۵۷ فقره، گرانفروشی ۵ هزار و ۲۸۹ فقره، عدم ارائه فاکتور خرید ۱ هزار و ۶۹۱ فقره، حمل کالای قاچاق ۱ هزار و ۴۶۵ فقره، عدم رعایت دستوالعمل بهداشتی ۶۴۶ فقره است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.