معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر لزوم توجه شهرداران از هم‌اکنون به موضوعات زیباسازی شهرها، ورودی مناسب و الزامات استقبال از مسافر و گردشگران تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رضا رجب‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به برگزاری رویداد‌های ملی و بین‌المللی به میزبانی استان و نیز در پیش بودن نوروز ۹۹، گفت: شهرداران استان از هم‌اکنون برنامه و طرح‌های خود به‌منظور استقبال از مسافران را تهیه و اجرایی کنند.

رجب‌زاده با تأکید بر لزوم توجه شهرداران به موضوعات زیباسازی شهر‌ها به‌خصوص در مبادی ورودی استان، افزود: از هم‌اکنون که فرصت مناسبی است باید برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا شاهد برنامه‌های ویژه‌ای از سوی شهرداری‌ها باشیم.

او با اشاره به برگزاری فستیوال و رویداد‌های متعدد در سطح ملی و بین‌المللی که با پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی در حال برگزاری است، عنوان کرد: این اقدامات در جهت معرفی شهر و استان حائز اهمیت است و از شهرداران توقع داریم جلوه مناسبی در شهر‌ها به‌منظور استقبال از مسافران و میهمانان ایجاد کنند.

او با اشاره به کمیته اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، بار دیگر بر حمایت از بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های دولتی نباید از این فضا برای کسب درآمد استفاده و در رقابت با بخش خصوصی فعالیت کنند چراکه در ایام عید که فرصتی برای جامعه هتلداران و مهمان‌پذیر‌های این بخش است، باید از آنان حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی به تجربه موفق تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان درزمینهٔ جذب گردشگر خارجی اشاره کرد و افزود: با انجام کار اساسی، فراهم کردن تجهیزات و با حداقل زیرساخت‌ها و نیز تلاش‌هایی که در استان شکل می‌گیرد، می‌توان از فرصت‌ها به نحو مطلوب بهره‌برداری کرد.

رجب‌زاده تصریح کرد: گردشگری یکی از نسخه‌های نجات‌بخش استان محسوب می‌شود که نیازمند سرمایه‌گذاری و فراهم کردن زیرساخت‌هایی برای توسعه است.


انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.