استاندار قزوین در نشست شورا‌ها و شهرداری‌ها با گلایه از وجود نیرو‌های مازاد در شهرداری ها، خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در نشست شورا‌ها و شهرداری‌ها گفت: در برخی شهرداری ها، ۳ برابر چارت سازمانی نیرو وجود دارد و پس از بررسی‌های دقیق، یاید مشخص شود که چه کسی دستور استخدام این تعداد نیرو را داده است.

جمالی پور، اعضای شورای شهر را افرادی پاکدست و متعهد دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت شوراها، باید میزان مشارکت مردم در تصمیم گیری ها، افزایش پیدا کند.

استاندار خاطرنشان کرد: هر چقدر شورا‌ها پاکدست‌تر عمل کنند، اعتماد مردم به نظام هم بیشتر خواهد شد.

جمالی پور گفت: امروز همه ما در معرض جدی قضاوت مردم هستیم و لذا باید حواسمان را بیشتر جمع کنیم.

استاندار با تأکید بر حفظ سرمایه‌های اجتماعی، افزود: از همه دستگاه‌ها انتظار داریم که به اعتبار اجتماعی شان اهمیت دهند و نگاه مردم به آن‌ها مثبت باشد چرا که اگر اعتماد مردم از بین برود، همه چیز از بین خواهد رفت.

جمالی پور تأکید کرد: با کسانی که قصد بر هم زدن نظم اجتماعی را دارند برخورد خواهیم کرد.

استاندار همچنین به نامزد‌های انتخابات توصیه کرد با رعایت اصول اخلاق اسلامی، آبروی رقیب انتخاباتی شان را حفظ کنند.

مقام عالی استان همچنین از شهرداران خواست بدون توجه به خواسته‌های افراد مختلف، صرفاً بر اساس مر قانون عمل کنند.

جمالی پور همچنین از اتخاذ تصمیمات جدید برای دریافت مالیات ارزش افزوده در استان خبر داد.

استاندار از پرونده سازی برای مدیران استان به خاطر ساخت و ساز‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: از فرمانداران، بخشداران و دهیاران، ساخت و ساز‌های خارج از حریم را نمی‌پذیریم.

جمالی پور با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان برگزاری انتخابات، با هیچ کس تعارف نداریم و اگر تخلفی مشاهده کنیم، حتما با فرد خاطی برخورد خواهیم کرد.

طلب ۵۵ میلیاردی شورا از مردم

داوودی، رئیس شورای شهر قزوین هم از چالش‌ها و مشکلات شهرداری‌ها به ویژه شهرداری‌های کوچک از سال ۶۱ خبر داد و گفت: منابع مالی شهرداری‌ها دچار چالش جدی شده است و درآمد‌های پایدار، کفاف نمی‌دهد.

او افزود: حدود ۵۵ میلیارد تومان از مردم طلب داریم، ولی کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

هشدار درباره  ساخت و ساز‌های غیرمجاز

فرخ زاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم در این نشست به شهرداری‌ها توصیه کرد در واگذاری پروژه‌های عمرانی و خدماتی از ظرفیت سازمان همیاری بیشتر استفاده کنند.

احداث پارک ویژه بانوان در شهرها، برطرف کردن مشکلات صنایع در شهر صنعتی البرز، توجه ویژه به بودجه شورا‌ها و شهرداری‌ها و توسعه حمل و نقل عمومی، از دیگر مباحثی بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بر آن‌ها تأکید کرد.

فرخزاد درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز سازماندهی شده در شهر‌ها هشدار داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه به صورت جدی با این پدیده برخورد کنند.

به گفته معاون امور عمرانی استاندار، برداشت از رودخانه ها، فقط از طریق سازمان‌های دارای مجوز مانند سازمان همیاری‌ها مجاز است و با متخلفین برخورد می‌شود.

او افزود: با توجه به پیش بینی بارش‌های سنگین در استان، لایروبی رودخانه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرخزاد به موضوع زمین‌های موقوفه‌ای و قولنامه‌ای محمودآباد هم اشاره کرد و گفت: این موضوع در شورای حفظ حقوق بیت المال مطرح شده است و با ابلاغ این موضوع به شهرداری ها، امیدواریم مشکلات مالکان هر چه سریعتر برطرف شود.

بدهکاری شهرداری‌ها به پیمانکاران

صالحی، مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری نیز در این همایش با اشاره به بدهکاری شهرداری‌ها به پیمانکاران، ابراز امیداوری کرد که این موصوع از طریق استانداری، حل و فصل شود.

او افزود: پارسال با درایت شهرداران از بحران عبور کردیم اگر چه در این سال، شهرداری‌ها ۶ تا ۷ ماه معوقه داشتند.

صالحی با اشاره به بدهکاری شهرداری‌ها به پیمانکاران، ابراز امیدواری کرد که این موضوع از طریق استانداری حل و فصل شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری همچنین خواستار توجه جدی شهرداری‌ها به بودجه سالیانه شد و در عین حال، اولویت اول را پرداخت حقوق و مزایا عنوان کرد.

او همچنین به شهرداری‌ها توصیه کرد، پروژه‌های نیمه تمام نداشته باشند و از تنظیم بودجه‌های غیر واقعی هم، خودداری کنند.

به گفته صالحی، بسیاری از پروژه‌های عمرانی در شهرداری ها، عمر کوتاهی دارند و با تلاش و کار مدیریتی می‌توان عمر پروژه‌های عمرانی را افزایش داد.

نصب دوربین‌های نظارتی در ۹ نقطه شهری از سوی شهرداری ها، توجه به مقوله آموزش و افزایش نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در شهرها، از دیگر موضوعاتی بودند که مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری بر آن‌ها تأکید کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: از ۸۷۸ میلیاردتومان بودجه شهردا‌ی ها، تنها ۷۳۴ میلیارد تومان آن محقق شده است.

طاهرخانی، مدیر عامل همیاری‌های شهرداری‌ها نیز، تنظیم و توزیع میوه شب عید، صدور مجوز ساخت و ساز‌های خارج از حریم، انجام پروژه‌های خاص مثل خانه تئاتر قزوین را از جمله فعالیت‌های این سازمان بیان کرد.

بهرامی، رئیس شورای شهر الوند هم در این نشست، گفت: ورود پساب برخی شهر‌ها به شهر صعنتی البرز می‌شود و آلایندگی برخی از کارخانه ها، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

کیامیری، رئیس شورای شهر محمودآباد نمونه هم گفت: تمام املاک محمودآباد، سند ندارند و قولنامه‌ای هستند و این موضوع، مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان به وجود آورده است.

به گفته رئیس شورای شهر محمودآباد، بر صدور پروانه‌های خارج از حریم، هیچ نظارتی اعمال نمی‌شود و بسیاری از زمین‌های کشاورزی، در حال ساخت و ساز هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار