مساجد طراز انقلاب اسلامی حلال بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه گفت: مساجد طراز انقلاب اسلامی بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی را حل می‌کند.

مساجد طراز انقلاب اسلامی حلال بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرندیه ورئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه درشصت ونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی زرندیه ضمن اشاره به درخشش مساجد در دهه‌های پنجاه و شصت که موجب پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد، گفت: مساجد اگر به جایگاه واقعی خود که همان مسجد طراز انقلابی و اسلامی است برسند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی استمرار فعالیت‌های فرهنگی هنری و اجتماعی در مساجد را پیشبرد اهداف مدنظر بسیار مهم وتاثیرگذار عنوان کردو افزود: با برنامه ریزی فرهنگی و ایجاد تعامل وهمدلی بین ارکان مساجد و تمامی دست اندرکاران میتوان در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی هنری و رونق بخشی دوباره به مساجد حرکت کرد.

او اضافه کرد: در شهرستان زرندیه ۱۴۱ مسجد وجود دارد که با توجه به جمعیت و مقایسه با متوسط کشوری این شهرستان از شرایط نسبتا خوبی برخوردار می‌باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه با اشاره به رسایی و تاثیرگذاری ابزار هنر از دست اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی در مساجد خواست تا با استقاده از این ابزار در راستای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد قدم بردارند.

شصت ونهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار و بعد از بحث و تبادل نظر پیشنهاد شد با پیگیری و هماهنگی دستگاه‌های متولی مثل دادگستری، شبکه بهداشت، فرهنگ وارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و دانشگاه آزاد اسلامی شرایط حضور کارشناسانی در زمینه‌های مختلف از جمله حقوقدان، روانشناس، پزشک، مشاور خانواده و ... در مساجد برای کمک به نماز گزاران و حضور بیشتر جوانان را فراهم بیاورند

وظیفه شورای فرهنگ عمومی سیاستگذاری فرهنگی است و اجرای تصمیمات گرفته شده بعهده دستگاه‌های متولی امر است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.