امام جمعه اراک گفت: جهان نیاز به توحید و معرفت الهی دارد توحیدی که در دعای عرفه امام حسین(ع) و توحید همه انبیاء الهی است.

جهان نیازمند به توحید و معرفت الهی است/ راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم فلسطینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت المقدس شهر اراک گفت: راهی که پیامبر ترسیم کرده است راه خداشناسی و معرفت بوده است و اصولی در جامعه اسلامی پیاده شده است که شرق و غرب عالم را به زانو در آورده است.

او اضافه کرد: جهان نیاز به توحید الله توحیدی که معرفت الله و توحیدی که دعای عرفه امام حسین و توحید همه انبیاء الهی دارد.

او ادامه داد: همه وجود ما باید نورانی با وجود پیامبر و امامان باشد و همه چیز را از خدا بخواهیم این، زیرا این توحید واقعی است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: گفتن توحید واقعی شاید راحت باشد، اما بالاتر از گفتن مقام علمیت است که مهم است و باید بدان توجه کرد همانطور که در قرآن آمده است ما عالم را آفریدیم و روز به روز به آن می‌افزاییم و این زیبایی زینت آسمان نامیده شده است و این جهان با این عظمت جلوه‌ای از قدرت الهی است.

او بیان کرد: هزار و سیصد آیه در قرآن درباره توحید است و پیامبر آمده است که توحید را به ما بیاموزد و ما باید قدر این پیامبر را بدانیم و شکرگزار خدا باشیم و توحید واقعی این است که توحید الله را پیدا کنیم و پی به عظمت آفرینش جهان ببریم.

او با بیان اینکه هرچه قدر در نهج البلاغه امیرالمونین تفکر کنیم بازهم عاجز هستیم گفت: در نهج البلاغه اشاره شده است که پیامبر اسلام (ص) برای هدایت بشر به سمت توحید واقعی آمده است و به واسطه اسلام عقل‌ها را بیدار کرده است.

او اضافه کرد: در زمان جاهلیت که پیامبر قرآن را معرفی کرده است که  حدود هفتصد الی هشتصد مرتبه از عقل و معرفت گفته است.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: خدا سرمایه‌های با عظمتی که سر سفره اهل بیت هستند به ما داده است و ما توانستیم ا این برکت معارف را کسب کنیم لذا باید قدردان این سرمایه ها و شکرگزار خدا باشیم و در حفظ آن تمام تلاش خود را به کار ببریم زیرا دشمنان تلاش میکنند بین ما و این معارف جدایی بیندازند.

او اظهار کرد: رژیم پهلوی برده انگلیس و اسرائیل بود و خدا نعمتی داده است که اکنون به این درجه از اقتدار رسیده ایم و این به برکت شهدا و امام شهدا هست که سر سفره آموزه‌های پیامبر و ائمه آن را کسب کرده ایم.

او با بیان اینکه این عالم، عالم غیبت است گفت: پیامبر و امامان حاظر هستند و در واقع ما غایب هستیم و برای دیدن این بزرگواران باید چشم بصیرت داشته باشیم.

او اوامه داد: شیخ محمد کوفی از کسانی بوده است که محضر امام زمان(عج) شرف یاب شده است و اگر ما هم دلمان و چشممان را پاک کنیم و از گناه و هوس بپرهیزیم به محضر امام زمان (عج) شرف یاب میشویم.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: خوش به سعادت کسانی که عاشقان محضر امام حسین (ع) هستند، زیرا راه امام حسین میانبر برای رسیدن به سعادت الهی است.

او با اشاره به اینکه هفته آینده آغار هفته وحدت است گفت: جمهوری اسلامی ایران از دوازدم تا هفدم را به نام هفته وحدت نامگذاری کرده است و مردم شریف هم در بزرگداشت این هفته در مدارس و مساجد و ادارات و هیئت‌ها و... ادای وظیفه خواهند کرد.

امام جمعه اراک ادامه داد: امروز به عنوان اولین مرکز استان در حمایت از مردم فلسطین راهپیمایی را خواهیم داشت، زیرا مردم فلسطین بیش از هفتاد سال است که در چنگال صهیونیست و درگیر با رژیم اشغالگر هستند و بیش از سیصد شهید در طی دوسال قبل در راهپیمایی‌هایی که تشکیل داده اند بر جای گذاشته اند و ما با حمایت از فلسطین از همه ارزش‌های الهی حمایت میکنیم.

او اظهار داشت: جهاد در راه علم جزو مهمترین وظایف ما است و همه استادان و معلمان و مسئولین باید در این زمینه فعالیت کنند، زیرا علم در اسلام ارزش والایی دارد و بسیار بر کسب علم سفارش شده است.

انتهای پیام/ ر

خطبه های نماز جمعه هفدهم آبان ماه در مصلی بیت المقدس اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.