مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۷ دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرکرده باند سارقان به عنف زیور آلات به دام افتادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروزشنبه ۷ دی ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

 قاتل فرار به دام افتاد

با تلاش ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان "ایرانشهر" قاتل ۲ مرد میانسال خاشی پس از ۶ سال فرار به دام افتاد.

سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر  گفت: در سال ۹۲ و در پی قتل مسلحانه ۲ مرد میانسال درشهرستان "خاش" موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خاش قاتل که مردی ۳۸ ساله بود شناسایی و مشخص شد این فرد به دلیل اختلافات طایفه‌ای موجود با شکلیک سلاح کلاش این ۲ مرد را به قتل رسانده و متواری شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه قاتل به کشور پاکستان متواری و مخفیگاه او نامشخص بود، تلاش مأموران برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اخباری مبنی حضور قاتل در شهرستان ایرانشهر و مخفی شدن او در یکی روستا‌های این شهرستان واصل شد.

سرهنگ سعادتی بیان داشت:مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر با اخذ دستور نیابت قضایی مأمور شناسایی مخفیگاه قاتل و دستگیری او شدند.

این مقام انتظامی گفت: سرانجام پس از چند روز تلاش و تحقیق مستمر مخفیگاه متهم در یکی از روستای حومه ایرانشهر شناسایی و قاتل در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی پس از ۶ سال فرار دستگیر شد.

او در ادامه بیان داشت:در بازرسی از مخفیگاه این متهم یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مسروقه بهمراه یک قبضه مسلسل دستی، ۲ تیغه خشاب سلاح کلاش و ۶۰ عدد فشنگ جنگی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به اعتراف قاتل به جنایت ارتکابی خاطر نشان کرد متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 باند حرفه‌ای سارقان متلاشی شد 

جانشین انتظامی استان سیستان وبلوچستان از دستگیری سرکرده باند حرفه‌ای سارقان به عنف زیور آلات در شهرستان "زابل" خبر داد.

سردار احمد طاهری گفت: در اواخر سال ۹۶ و اوایل سال ۹۷ در پی وقوع چند فقره سرقت به عنف زیور آلات از منازل و معابر درسطح شهرستان زابل با شیوه و شگرد‌های مشابه توسط اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان زابل با دریافت اظهارات مالباختگان و جمع آوری سرنخ‌های موجود موفق شدند در اردیبهشت ماه سال گذشته ۶ تن از اعضای این باند را متشکل از ۴ مرد و ۲ زن شناسایی و در چند عملیات مجزا دستگیر کند.

سردار طاهری در ادامه گفت: با توجه متواری بودن سرکرده اصلی این باند، تلاش مأموران برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل، تیم رسیدگی کننده به پرونده از حضور این فرد در سطح شهرستان مطلع شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سرانجام مأموران با تلاش و پیگیری خود مخفیگاه سرکرده اصلی این باند را دریکی از محلات شهر زابل شناسایی و او را دریک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.

او  با اشاره به اعتراف متهم به ۶ فقره سرقت به عفت طلا و جواهر از داخل منازل و معابر شهرستان زابل با همکاری دیگر اعضای این باند خاطر نشان کرد:سارقان در مجموع این سرقت‌ها بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلون ریال طلا و جواهر، از شهروندان سرقت کرده بودند.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس در برخود با سارقان به خصوص سارقان مسلح و زورگیر تأکید و از شهروندان خواست از نگهداری پول، ارز و زیور آلات مازاد بر نیاز داخل منزل خودداری و آن‌ها را به صندوق امانات بانک‌ها سپرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

جیب بر حرفه‌ای  به دام افتاد

جیب بری حرفه‌ای که در شهر زاهدان اقدام به سرقت کیف پول و تلفن همراه شهروندان می‌کرد با ۱۳ فقره سرقت به دام افتاد.

سرهنگ ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت گوشی تلفن همراه و کیف پول شهروندان با روش جیب بری در صف‌های نانوایی و اماکن پر ازدحام شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با تحقیق از مالباختگان و حضور در محل‌های سرقت به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و با انجام یکسری اقدامات تخصصی موفق شدند فرد سارق را شناسایی کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: مأموران پس از حصول اطمنیان از سارق بودن متهم با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه او را داخل مخفیگاهش در یکی از محلات شهر زاهدان دستگیر کردند.

سرهنگ ملاشاهی تصریح کرد: در بازرسی از منزل متهم تعداد ۹ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه و تعدادی کیف و مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان کشف شد.

او خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به ۱۳ فقره جیب بری در سطح شهرستان زاهدان اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در خاتمه با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از شهروندان خواست در اماکن شلوغ و پر ازدحام مراقب تلفن همراه، کیف پول و محتویات داخل جیب خود باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

۵۵ تن شکر قاچاق در کنارک کشف شد

فرمانده انتظامی کنارک  گفت:۵۵ تن شکر قاچاق قبل از رسیدن به مقصد با هوشیاری ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی و توقیف شد.

سرهنگ غلامرضا شهرکی  اظهار داشت: ماموران یگان امداد شهرستان کنارک هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به ۲ دستگاه کامیون باری مشکوک و آن‌ها را برای بازرسی بیشتر متوقف کردند.

او  افزود: ماموران پس از متوقف کردن خودروها، در بازرسی از آن‌ها ۵۵ تن شکر قهوه‌ای قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی کنارک گفت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ چهار میلیارد و ۹۵۰ میلون ریال برآورد شده است.

او بیان کرد: هر ۲خودروی کامیون توقیف و ۲ فرد متخلف پس از تشکیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار