فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: خانواده مهمترین سرمایه اجتماعی است و کارکرد مهمی در رفع نیاز‌های اعضایش دارد.

خانواده مهمترین سرمایه اجتماعی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ محمد سلیمی زاد فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان در مراسم تجلیل از خانواده کارکنان انتظامی شهرستان آبدانان گفت: خانواده مهمترین سرمایه اجتماعی است و کارکرد مهمی در رفع نیاز‌های اعضایش دارد و بایستی نقش حمایتی و مراقبتی اش در رفع نیاز‌های اعضای خانواده همواره متجلی و نمایان باشد که این هدف مهم تنها با رعایت حقوق همسران نسبت به هم تحقق می‌یابد.

او بیان کرد:خدمت به خلق به ویژه در عرصه نظم و امنیت توفیق خاصی است که شامل کارکنان انتظامی شده و خانواده‌های آنان نیز در زحمات و ماحصل تلاش‌های منجر به نظم و امنیت سهیم اند.

سرهنگ سلیمی زاد صبر و تحمل مشکلات توسط خانواده کارکنان را لازمه انجام خدمات مطلوب توسط کارکنان دانسته و اظهار کرد:تلاش‌های خانواده کارکنان کمتر از تلاش‌های خود کارکنان نیست.

او موفقیت ماموران پلیس را مدیون ایثارگری و از خودگذشتگی خانواده‌ها دانست و ادامه داد: خانواده‌ها با فراهم کردن محیطی امن، زمینه را فراهم می‌کنند تا کارکنان پس از فراغت از کار و ماموریت‌های استرس زای خود، به خانواده نیز رسیدگی کنند و خود را برای کار و ماموریت‌های دیگر، با انرژی، روحیه و انگیزه بالا مهیا سازند.

حجت الا سلام روح اله قنبری رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان آبدانان نیز درحاشیه این مراسم با اشاره به سواد رسانه بیان داشت: خانواده‌ها حتی در صورت آگاهی از تهدید‌ها و خطرات احتمالی فضای مجازی می‌طلبد در راستای پیشگیری از خطرات احتمالی، ظرافت‌های خاصی را نیز دنبال کنند.

او داشتن سواد رسانه‌ای را شامل این دو موضوع آشنایی با دنیای مجازی و پیشگیری از خطرات احتمالی برشمرد و افزود: والدین باید آگاهانه فرزندانشان را در فضای مجازی همراهی کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی آبدانان عنوان کرد: با توجه به اینکه راهبرد دشمن اخیرا به سمت و سوی جنگ رسانه‌ای و نفوذ فرهنگی از طریق فضای مجازی به سمت خانواده‌ها نشانه گرفته شده است ما در این میدان باید هم خود و هم خانواده را با سلاح افزایش سواد رسانه‌ای مجهز کنیم تا تلفات و آسیب‌هایی که از این طریق ایجاد می‌شود را کم کنیم و باید تهدیدات را به فرصت تبدیل نمائیم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.