فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر گفت: معتمدان، ریش سفیدان و متنفذین، سرمایه‌های اجتماعی هستند و همیشه در امر پیشگیری از حوادث اجتماعی همگام وهمراه با نیروی انتظامی بوده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛سرهنگ علی جمالوندی فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر در دیدار با جمعی از ریش سفیدان، معتمدان دهستان ارمو شهرستان دره شهر با اشاره به اهمیت اعتمادسازی و مشارکت عمومی شهروندان در برقراری نظم و امنیت جامعه، اظهار داشت: معتمدان مردم به عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی پلیس هستند.

او افزود: ریش سفیدان و معتمدان به عنوان اعضای شورای معتمد پلیس، پل ارتباطی پلیس با شهروندان هستند و انتقال توصیه‌های پلیسی و راهکار‌های پیشگیرانه توسط معتمدین محلات به شهروندان تاثیر بسیار بالایی در کاهش وقوع جرم و افزایش سطح احساس امنیت پایدار در جامعه خواهد داشت.

سرهنگ جمالوندی در بخش دیگری از سخنان خود وجود و استفاده غیر مجاز و نا بهنگام اسلحه را موجب رعب و وحشت و پایمال کردن حقوق شهروندان دانست و تصریح کرد: معتمدا ن، ریش سفیدان و متنفذین، صدا وسیما و نهاد‌های فرهنگی به عنوان طیف با نفوذ و فرهنگ ساز جامعه وظیفه دارند با ترویج فرهنگ زندگی اجتماعی و آگاه سازی مردم از عواقب و مشکلات و معضلات استفاده نابجا از اسلحه، به بالا بردن سطح آرامش عمومی و امنیت اجتماعی کمک کنند.

در ادامه این نشست چند تن از معتمدان، ریش سفیدان و متنفذین به ارائه راهکار و پیشنهاد با محور آرامش عمومی و جامعه عاری از نزاع، اسلحه غیر مجاز، مواد مخدر، سرقت و دیگر معضلات فرهنگی و اجتماعی پرداختند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.