مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از افزایش ۲۲ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا طی ۹ ماهه سالجاری در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهرگفت: از ابتدای سالجاری تاکنون یک میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۶۸ تن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.

او در ادامه به رشد ۲۵ درصدی صادرات در بندر خرمشهر اشاره داشت و افزود: طی این مدت یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۸۰۱ تن کالا از طریق بندر خرمشهر صادر شده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در خصوص حجم بارگیری و تخلیه جنرال کارگو در بندر خرمشهر گفت: طی ۹ ماهه سالجاری یک میلیون و ۷۸۵ هزار و ۱۳۹ تن کالای عمومی از بندر خرمشهر بارگیری شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته از از رشد ۲۶ درصدی برخوردار است.

اسعدی تصریح کرد: طی این مدت ۴۲۰ فروند شناور بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۷ درصدی برخوردار است.

او گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۱ هزار و ۵۱۰ مسافر از طریق پایانه بین المللی خلیج فارس خرمشهر با خط دریایی خرمشهر-کویت و بالعکس تردد داشته اند که این میزان تردد مسافر بین المللی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

پایانه بین المللی مسافری دریایی خلیج فارس خرمشهر با مساحت ۶ هزار مترمربع دارای دو پست اسکله و ظرفیت جابجایی روزانه ۱۲۰۰ نفر، یکی از بزرگترین پایانه‌های مسافری دریایی خاورمیانه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.