عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به عربستان توصیه کرد از ادامه تجاوز به یمن درست بردارد در غیر این صورت حمله‌ای کوبنده مانند حمله به آرامکو را دوباره تجربه خواهد کرد.

انصارالله: آل سعود ممکن است بار دیگر با حمله‌ای کوبنده‌ روبرو شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن،  در مصاحبه با این شبکه هشدار داد اگر ائتلاف سعودی به حملات خود علیه یمن ادامه دهد، سران سعودی بار دیگر با حمله غیرمنتظره، کوبنده و دردناک جدیدی مانند حمله به میدان‌های نفتی عربستان روبرو خواهند شد.

او درباره جنایت جدید ائتلاف سعودی در بمباران صعده گفت: نظام سعودی از زمان تاسیس خود تاکنون عمدا به قتل یمنی‌ها ادامه داده است. در سال ۱۹۲۱ زمانی که ارتش سعودی در برابر قبایل یمنی متحمل شکست سنگینی در صعده شد، یک سال پس از آن، حجاج یمنی را به قتل رساند تا جایی که فقط دو نفر از این حجاج زنده ماندند. همه از ماجرای این کشتار آگاهی دارند. یعنی هر زمان که از نظر نظامی در برابر یمن شکست می‌خورند، به قتل غیرنظامیان متوسل می‌شوند، این نخستین بار نیست که به این بازار در صعده یا بازار‌ها و سالن‌های عروسی در یمن، حمله می‌کنند. آن‌ها به دنبال ضربه زدن به یمن و نه فقط انصارالله هستند. روشن است که نظام سعودی از واقعیت‌های تاریخی و نیز از درس‌های جنگ فعلی عبرت نمی‌گیرد.

این عضو انصارالله افزود: ما پیشنهادی برای آتش‌بس یکجانبه ارائه کردیم به این امید که سران سعودی به این پیشنهاد، پاسخ مثبت بدهند. حمله به عمق خاک عربستان همچنان کابوسی برای سعودی‌ها باقی خواهد ماند و این کابوس فقط زمانی پایان خواهد یافت که تجاوز به یمن به طور کامل متوقف شود و محاصره یمن هم پایان یابد. در غیر این صورت، نظام سعودی ممکن است بار دیگر با حمله کوبنده دیگری شبیه حمله به میدان‌های نفتی، روبرو شود.

البخیتی در ادامه این مصاحبه گفت: ما به سران سعودی توصیه می‌کنیم که از این پیشنهاد استفاده کنند و با حفظ آبروی خود از این جنگ خارج شوند. ما این پیشنهاد را از موضع قدرت و نه از موضع ضعف ارائه کردیم. ما نه فقط می‌توانیم عمق خاک عربستان را هدف قرار دهیم، بلکه توانایی پیشروی زمینی و میدانی در جبهه‌های مختلف را داریم. سران سعودی این واقعیت را به خوبی درک کرده اند. تاکید می‌کنیم طرح پیشنهادی ما تا ابد ادامه نخواهد داشت. این پیشنهاد همچنان مطرح است، اما باعث نمی‌شود که ما در برابر حملات ائتلاف سعودی، دست بسته باقی بمانیم و ممکن است سران سعودی با یک ضربه دردناک غافلگیر شوند. ما به همین علت به سران سعودی توصیه می‌کنیم در محاسبات خود بازنگری کنند. تاکید می‌کنیم که حمله علیه عربستان، غیرمنتظره و غافلگیرکننده خواهد بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان امکان توافق بین انصارالله و ائتلاف سعودی- اماراتی وجود دارد، اعلام کرد: از نظر ما، راه دستیابی به توافق باز است. ما همواره می‌گوییم و تکرار می‌کنیم که از برقراری صلحی که تمامیت ارضی و کرامت همه کشور‌های منطقه را تضمین کند، حمایت می‌کنیم. البته ما این تصور را نداریم که وجدان سران سعودی بیدار خواهد شد و تجاوزگری علیه یمن را به صورت داوطلبانه متوقف خواهند کرد، بلکه مجبور به توقف حمله خود خواهند شد. واقعیت‌ها، تغییر موازنه قدرت به نفع یمن در برابر کشور‌های متجاوز را ثابت می‌کند. توقف جنگ و برقراری صلح در یمن، بیش از آنکه به نفع یمنی‌ها باشد به سود عربستان و امارات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار