داور نخستین مهرواره سرود آفرینش استان یزد گفت: از استعداد‌های کودکان و نوجوانان پس از مهرواره نیز باید استفاده شود.

استعداد یابی کودکان نباید با اختتامیه جشنواره‌ها تمام شودسید علیرضا حسینی رئیس سابق انجمن موسیقی استان یزد و داور نخستین مهرواره سرود یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: تقدیر از گروه‌های برتر در روز اختتامیه خلاصه نمی‌شود و باید از استعداد‌های کودکان و نوجوانان پس از مهرواره در طول سال استفاده شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های هر شهرستان، افزود: شهرستان‌ها قطعا استعداد‌های موسیقی شاخصی دارند که انجمن موسیقی هر شهرستان با کمک کانون پرورش فکری آن مرکز، باید آن‌ها را شناسایی و به آن ها بها دهند.

حسینی با بیان اینکه یکی از روش‌های کشف استعداد موسیقی، تک خوان‌های گروه‌های سرود هستند، ادامه داد: تک خوان‌ها افرادی هستند که تکنیک و موسیقی را بهتر از بقیه اجرا می‌کنند و با تک خوان شدن اهل موسیقی راحت‌تر شناسانده می‌شوند.

داور نخستین مهرواره سرود یزد آموزش علم موسیقی بصورت تئوری به مربیان کانون پرورش فکری از جمله هارمونی، کوک، فالش و گام را نیاز مربی سرود دانست و اضافه کرد: مربیان باید بدانند که از نظر علم موسیقی به بچه‌ها چه بگویند و در چینش و انتخاب افراد با تنوع صدا‌های زیر و بم دقت کنند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.