حسن‌پور گفت: ۷۵ درصد از روستا‌های استان سمنان زیرپوشش اینترنت پهن باند هستند که تا پایان سال این رقم افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، یاسر حسن‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه ارتباطات سمنان با حضور نماینده شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر با بیان اینکه اکنون ۷۵ درصد از روستا‌های سمنان زیرپوشش اینترنت پهن باند هستند گفت: با برنامه‌ریزی اصولی تا پایان سال این رقم هم افزایش می‌یابد.

او افزود: امروزه عبارت «اینترنت اشیا» دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراگرفته که از آن‌جمله می‌توان به انرژی هوشمند، کشاورزی هوشمند، دام‌پروری هوشمند، خانه و ساختمان هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، سلامت هوشمند و غیره اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های اینترنت اشیا گفت: نظارت بر فرایند‌های کلی کسب‌وکار، صرفه‌جویی در وقت و پول، اتخاذ تصمیم‌های کسب‌وکاری بهتر و درنهایت کسب درآمد بیشتر از جمله مهم‌ترین مزایای حرکت به سمت اینترنت اشیا و کسب‌وکار‌های نوین است که بسیار موردتوجه علاقه‌مندان و نسل جوان امروزی است.

حسن‌ پور در ادامه گفت: یکی از دلایل افزایش سالمندی جوامع روستایی و فرار جمعیت، توجه نکردن به زیرساخت‌ها است، که با افزایش ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت می‌توان ظرفیت رونق تولید و اشتغال در این مناطق را فراهم کرد.

او در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه فعالیت برخی از فعالان استارتاپی ایرانی به دلیل توجه نکردن به برند سازی تجاری آن‌چنان با موفقیت همراه نیست، بیان کرد: برند سازی برای هر استارتاپ ضروری است و اگر در مراحل اولیه به برند سازی تجاری توجه نشود، در بلند مدت دچار مشکل خواهند شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.