یک شرکت دانش بنیان در زنجان به همت جوانان نخبه و تحصیل کرده توانسته با فناوری نانو تنها تولید کننده مرکب های امنیتی، ضد جعل و هنری جوهر افشان در خاورمیانه باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، یک شرکت دانش بنیان در زنجان با پرسنل متخصص و کارآمد بزرگترین تولید کننده صنعتی جوهر‌های جوهرافشان در ایران تبدیل شده است و توانسته با فناوری نانو تنها تولید کننده مرکب های امنیتی، ضد جعل و هنری جوهر افشان در خاورمیانه باشد. 

آقای نبوی کارآفرین ۳۶ ساله در حوزه تولید ملی وارد یک رقابت سخت و نفس گیر با رقیب‌های خارجی خود شده است.

از سال ۸۰ کار خود را آغاز و پایه‌های شرکتش را بنا نهاد تا با اراده و ایمان قوی خود وهمت جوانان شهرش قدم در مسیر تولید و اشتغال بگذارد.

او پس از تحقیقات و بررسی‌های فراوان در زمینه مرکب‌های چاپ جوهرافشان توانست در سال ۱۳۹۰ اولین جوهر آزمایشگاهی خود را تولید کند.

در شرکت تجهیز گاما که چرخ هایش به همت جوانان زنجانی می‌چرخد بیش از ۵۰ نوع محصول تولید و روانه بازار می‌شود.

زنجان، تنها تولید کننده مرکب های امنیتی و هنری جوهر افشان در خاورمیانه

اما آنچه که مرا راهی این شرکت کرده تولید جوهر‌های امنیتی و ضد جعل است که در دنیا چهارمین تولید کننده‌ی این محصول به شمار می‌آید و در خاورمیانه نیز اصلا رقیبی ندارد.

نبوی کارآفرین و مدیرعامل شرکت تجهیز گاما در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با اشاره به این که ظرفیت ماهانه تولید این محصول شرکت ۴ تن است گفت: شرکت ما آرمانگرا است و ایده اش از ابتدا تولید محصولی‌های تک است که در ایران و خاورمیانه تولید نمی‌شود.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

او ادامه داد: تولید جوهر‌های امنیتی و ضد جعل از نظر ریالی برای استان و کشور سودآور است چرا که یک محصول گران قیمت محسوب می‌شود.

اما این جوهر‌های امنیتی کجا کاربرد دارد؟

ورود تکنولوژی به صنعت رنگ و چاپ شاهد تحول چشم گیری در هنر رنگ آمیری برای خلق زیبایی و اثرگذاری بیشتر بر زندگی افراد هستیم.

امروزه تکنولوژی چاپ به روش جوهرافشان به عنوان کاربردی‌ترین روش چاپ در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد که این دسته از جوهر‌ها در گذشته توسط تعدادی از کشور‌های پیشرفته به تولید می‌رسید.

اما با دانش فنی نخبگان داخلی این فناوری بومی سازی شده است و استان زنجان مفتخر است که شرکت دانش بنیان تجهیز گاما توانسته است با تولید و صادرات محصولات خود در زمره شرکت‌های خلاق و پویا قرار بگیرد.

به گفته‌ی این کارآفرین موفق زنجانی لابی هتل ها، بانک ها، سینما، آمفی تئاتر‌ها و حتی ساختمان‌هایی که می‌خواهند بدون نور محیط زیبایی خاص و ویژه‌ای را به حاضرین در آنجا نشان دهند این محصول کاربرد دارد.

آقای نبوی با یک امتحان ساده در آزمایشگاه نشان داد که یکی از کاربرد‌های این محصول تولیدی در القاء محیطی زیبا به بیننده است.

با خاموش کردن مهتابی یا همان نور محیط و با روشن کردن یو وی طرح زمینه‌ای زیبا نمایان شد، طرحی زیبا که وقتی مهتابی روشن شد دیگر دیده نمی‌شد.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه
مدیر عامل شرکت در ادامه افزود: این محصول در سالن‌هایی که طالب چنین صحنه‌ها و تابلو‌های زیبا بدون نور محیط هستند می‌تواند کاربرد داشته باشد.

رحیمی مدیر شرکت تولیدی جوهر‌های امنیتی هم در گفتگو با خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: افراد و ارگان‌ها برای حفظ اسناد مهم و جلوگیری از سرقت و جعل آن‌ها از جوهر‌های امنیتی و ضد جعل استفاده می‌کنند.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

او افزود: جوهر‌های تولیدی در افزایش امنیت اسناد بهادار، پول، گذرنامه، شناسنامه، و حتی اوراق حقوقی که در قوه قضائیه و مراکز دولتی کاربرد دارد می‌توان استفاده کرد.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

تحصیل کرده‌های دانشگاهی و نخبه‌های استان در اینجا جذب بازار کار می‌شوند

جوانان تحصیل کرده‌ای که در این شرکت جمع شده اند این روز‌ها سخت مشغول کار هستند.

اشتغال بیش از ۳۰ نفر از جوانان بومی و متخصص در این حوزه از موفقیت‌های ایده‌ای است که آقای نبوی به دنبالش بود.

مسئول کنترل کیفی آزمایشگاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: در قسمت آزمایشگاه نیرو‌های متخصص و کاربلد کیفیت جوهر‌های تولیدی این شرکت را بررسی می‌کنند.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

او افزود: خوشبختانه تاکنون توانسته ایم تمام محصولات خود را با بالاترین کیفیت در بازارعرضه کنیم.

این جوان در ادامه‌ی صحبت هایش گفت: افتخار بزرگی است که بتوانیم قدمی در رونق تولید و ارائه محصولات با کیفیت برداریم.

اروپایی‌ها هم خواستار جوهرتولیدی زنجانی‌ها هستند

تولید محصول باکیفیت، اشتغال زایی و صادرات از اهداف جوان زنجانی است.

موفقیت در تولید انبوه جوهر تولیدی در شرکت دانش بنیان زنجانی و صادرات محصولات به خارج از مرز‌ها دیگر شاهکار آقای نبوی است.
رد جوهر‌های تولیدی این شرکت را در خارج از مرز‌ها هم دیده می‌شود.

کشور‌های ترکیه، روسیه، اوکراین، آلمان، مجارستان، و حتی برخی کشور‌های اروپایی خواهان جوهرتولیدی این شرکت هستند.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

گفتنی است که در سال ۱۳۹۶ هم بیش از ۶۰۰ هزار دلار صادرات داشته است.

مرادخانی رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: پارک استان زنجان این افتخار را دارد که به اکثر استان‌های ایران و حتی دیگر کشور‌های جهان صادرکننده این دانش و این محصول تولیدی باشد.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

او با بیان این که این شرکت یکی از واحد‌های رشد و فناوری استان زنجان است افزود: ثبت ۱۲ عنوان اختراع، اخذ تاییدیه استاندارد نانو از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، اخذ رتبه اول بعنوان واحد فناور موفق از پژوهشگاه صنایع رنگ، تولید کننده برتر جشنواره ملی فناوری نانو بخشی از دستاورد‌های این شرکت در سال‌های اخیر است.

گفتنی است که موفقیت جوانانی که در این شرکت کار می‌کنند فقط به اینجا ختم نمی‌شود بلکه کارآفرینان و محققان زنجانی در تلاش هستند تا کارخانه‌هایی در کانادا، عمان و ترکیه احداث کنند.

به گفته آقای نبوی یکی از فازهای این کارخانه در هند در حال راه اندازی است.

شرکت‌های دانش بنیان زیر چتر حمایتی پارک‌های علم و فناوری

عدم تکمیل زنجیره ساختاری صنعت و دانشگاه یکی از موانع توسعه علمی و اقتصادی کشور‌ها است، این امر موجب پیدایش شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری از سال ۱۹۶۰ ابتدا در آمریکا و پس از آن در دیگر کشور‌های جهان شد که در ابعاد مختلف و با طیف گسترده‌ای از شرح وظایف به عنوان حلقه‌ای از زنجیره اقتصاد مبتنی بر فناوری توسعه یافت.

پارک‌های علم و فناوری نقش عمده‌ای در پیشبرد اقتصاد جهان ایفا می‌کند.

شرکت زنجانی، تنها تولید کننده مرکب های جوهرافشان پرینتر در خاورمیانه

این پارک‌ها علاوه بر امکان فعالیت شرکت‌های کوچک و متوسط دانش محور و کارآفرین، در یک محیط اقتصادی، بستر لازم جهت انتقال و توسعه فناوری، تولید با ارزش افزوده‌ی بالا، جذب سرمایه گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحد‌های صنعتی به بازار‌های جهانی را فراهم می‌نماید.

موسوی معاون پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: اقتصاد دانش بنیان نتیجه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است و خروجی این شرکت‌ها به صورت محصولات دانش بنیان به بازار ارائه می‌شود.

او افزود: شرکت‌های دانش بنیان مدتی است که زیر چتر حمایتی پارک‌های علم و فناوری هستند.

موسوی ادامه داد: پارک علم و فناوری در صدد است تا روابط دانشگاه و صنعت را توسعه بخشد و حلقه‌ی واسطی بین این دو باشد.

انتهای پیام / ک
گزارش از کبری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.