رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به این شهرستان اختصاص یافت که به صورت صد درصدی جذب شد.

دریافت ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی مسکنبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا نثاری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند بیان کرد: در جریان سیل فروردین‌ماه سال جاری مجموعا ۵ هزار و ۲۵۰ واحد شامل ۲ هزار و ۳۶۰ واحد احداثی، یک‌هزار و ۹۵۰ واحد تعمیری و یک‌هزار و ۷۶ واحد معیشتی در این شهرستان دچار آسیب شدند.

او افزود: به منظور جبران واحد‌های آسیب‌دیده از سیل سال جاری، ۲۰۸ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به این شهرستان اختصاص یافت که به صورت صد درصدی جذب شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۶ میلیارد تومان برای نوسازی یا تعمیر واحد‌های روستایی در قالب اعتبارات جبران خسارت سیل و همچنین طرح ویژه نوسازی مسکن روستایی جذب شده است.

نثاری  بیان کرد: علاوه بر اختصاص اعتبار فوق، ۵۸ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت ویژه برای نوسازی مسکن روستایی به نهاوند اختصاص داده شد.

او با بیان اینکه همه اعتبارات در نظر گرفته شده تاکنون جذب شده‌اند افزود: تاکنون ۸۰ درصد انعقاد قرارداد با شبکه بانکی برای دریافت تسهیلات منعقد شده و عملیات اجرایی و انعقاد قرارداد به طور صد درصد انجام گرفته است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند تعداد واحد‌های نیاز به احداث را ۲ هزار و ۳۵۰ واحد ذکر کرد و گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در مرحله پی‌کنی قرار دارد و ۷۵۰ واحد نیز در مرحله سقف‌زنی و گرفتن پایان کار قرار دارد.

نثاری به میزان پرداخت تسهیلات به مالکان واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده اشاره کرد و افزود: سقف پرداختی تسهیلات برای احداث واحد‌های شهری ۵۰ میلیون تومان، واحد‌های روستایی ۴۰ میلیون تومان، تعمیر واحد‌های شهری ۲۵ میلیون و واحد‌های روستایی ۱۵ میلیون با ۵ میلیون تومان وام بلاعوض است.

انتهای پیام/ د.ا

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار