صبح امروز خورشید در مشهد به صورت گرفته (کسوف) طلوع کرد.

خورشید گرفتگی به وقوع پیوستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی مطیعی مسوول رصد خانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: کسوف امروز پنجم دی در مشهد از ساعت ۶و۱۳ دقیقه تا ساعت هشت و ۲۹دقیقه ادامه داشت و در ساعت ۶و۴۱ دقیقه (هنگام طلوع خورشید به افق مشهد) خورشید به صورت گرفته طلوع کرد.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی و آلودگی هوا ممکن است رصد خورشید گرفتگی جزئی به طور واضح صورت نگرفته باشد.

مسوول رصد خانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: گرفتگی خورشید در ساعت هفت و ۱۷دقیقه به حداکثر مقدار خود یعنی ۴۸وهشت دهم درصد رسیده و سطح خورشید توسط ماه پوشانده شد و در ساعت هشت و ۲۹دقیقه نیز خورشید گرفتگی به پایان رسید.

مطیعی با بیان اینکه این خورشیدگرفتگی از نوع حلقوی است افزود: این خورشیدگرفتگی در کشور‌های جنوبی مانند عربستان، قطر، امارات، بخش‌های جنوبی هند، مالزی و سریلانکا به صورت کامل قابل مشاهده بود و در ایران هر چه قدر به شمال نزدیک شدیم، مقدار خورشید گرفتگی کمتر دیده شده بود.

مسوول رصدخانه دانشگاه فردوسی مشهد گفت: به هیچ وجه از لوازم غیراستاندارد شامل شیشه جوشکاری، فیلم رادیولوژی، سی. دی و عینک آفتابی برای دیدن خورشید گرفتگیها استفاده نشود، زیرا اشعه‌های نامرئی خورشید بر روی چشم تاثیر جبران‌ناپذیر می‌گذارد.


انتهای پیام //ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.