معاون بازسازی بنیاد مسکن گفت: امسال، ۶۵ هزار واحد مسکونی احداثی در ۳۲ استان سیل‌زده به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

واحدهای سیل زدهمجید جودی معاون بازسازی بنیاد مسکن در گفت‌وگو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در استان خوزستان سیلی نیامده است، گفت: چند روز پیش به دلیل بارندگی‌های شدید در چند استان ما شاهد آبگرفتگی‌های شدید در معابر بودیم.

معاون بازسازی بنیاد مسکن افزود: تنها در ساعاتی بین ۸۰ تا ۱۲۰ میلی متر آب وارد معابر شد که همین موضوع باعث ورود آب‌های سطحی به واحد‌های مسکونی و در نتیجه ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای شهروندان در استان خوزستان و اهواز شد.

جودی با اشاره به اینکه ارزیابی‌های اولیه برای برآورد خسارت  واحد‌های مسکونی آغاز شده است گفت: پس از خارج کردن آب از واحد‌های مسکونی ارزیابی‌ها توسط نیرو‌های بنیاد مسکن آغاز شده که البته خسارت‌های چندان زیادی از لحاظ تعمیراتی و یا احداثی به واحد‌های مسکونی وارد نشده است.

او اظهار کرد: تنها خسارت‌ها به اسباب و  لوازم واحد‌های مسکونی وارد شده که به آن‌ها تسهلات معیشتی برای خرید لوازم خانگی پرداخت خواهد شد.

معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه تا پایان امسال تمامی واحد‌های مسکونی که بر اثر سیل در ۳۲ استان دچار  خسارت‌های تعمیراتی و یا احداثی شده بودند تحویل داده می‌شود گفت: حدود ۸۰ هزار واحد مسکونی بر اثر سیل دچار خسارت‌های تعمیراتی  شده بودند که حدود ۲ ماه پیش این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شده بود و تا پایان امسال هم ۶۵ هزار واحد مسکونی که بر اثر سیل دچار خسارت‌های صددرصدی شده بودند تحویل داده می‌شود.
بیشتر بخوانید: بی‌توجهی به شهرداری به ایده‌های رفع آلودگی هوا / نصب شومینه و شصت در کوه‌های تهران آلودگی هوا را برطرف می‌کند

جودی یادآور شد: خوشبختانه همکاری مردم و تمامی دستگاه‌ها برای تأمین مصالح ساختمانی از جمله سیمان بسیار خوب بوده به طوری که سیمان تمامی این مناطق را  بنیاد مستضعفان به صورت رایگان تأمین کرده است.

او درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی هم گفت: تا بهمن ماه تمامی واحد‌های تعمیراتی به متقاضیان تحویل داده می‌شود و واحد‌های احداثی هم تا خرداد ماه به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

معاون بازسازی بنیاد مسکن یادآور شد: هم اکنون هیچ متقاضی در این مناطق در چادر ساکن نیست و ما برای تمامی متقاضیان اتاقک‌های ۱۲ متری ساخته‌ایم و یا تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی جهت اجاره‌نشینی ارائه کرده‌ایم.

جودی توضیح داد: در صورتی که وضعیت آب و هوا بیش از این سرد نشود و سرما اجازه فعالیت را در این مناطق به نیرو‌های بنیاد مسکن و سازندگان بدهد سرعت کار  افزایش می‌یابد و خوشبختانه بانک‌ها هم در پرداخت تسهیلات همکاری‌های بسیار خوبی را با ما کرده‌اند.

او درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات هم گفت: بانک‌ها تاکنون برای  ۷۰۰ واحد احداثی عقد قرارداد کرده‌اند و به دلیل آن که در شهر میانه شعب بانک‌ها بسیار کم است به صورت سیار و خانه به خانه جهت عقد قرارداد با متقاضیان مراجعه می‌کند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار