مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج گفت: هفت استخر پرورش ماهی در شهرستان قلعه‌گنج، شهر اقتصاد مقاومتی، راه اندازی شده است.

راه اندازی صنعتی نو در شهر اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان غلامعباس سلیمانی مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج گفت: تاکنون هفت استخر پرورش ماهی با طرح‌های هشت ضلعی و هشت وجهی ۲ منظوره در این شهرستان راه اندازی شده و حدود ۲ هکتار استخر خاکی پرورش ماهی در حال فعالیت است.

او افزود: از جمله مساعدت‌هایی که جهاد کشاورزی برای پرورش دهندگان ماهی گرمابی در قلعه گنج انجام داده، توزیع خوراک ماهی به صورت رایگان و ترویج، آموزش، مشاوره و سرکشی مستمر کارشناسان است.

مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج تصریح کرد: پرورش دهندگان ماهی در این شهرستان برای فروش محصول خود مشکل خاصی ندارند و فقط تعدادی از آن‌ها می‌خواهند ماهی خود را به قیمت بالاتری از نرخ بازار به فروش برسانند که البته این اتفاق به آسانی میسر نمی‌شود.

سلیمانی گفت: با توجه به نیاز کشور به گوشت سفید، طرح پرورش چند مزرعه پایلوت پرورش ماهی خاویاری در قلعه گنج در دست اجرا است و در مرحله آماده سازییک الگو هستیم.

او تصریح کرد: به زودی بچه‌ماهی خاویاری را از شمال کشور تهیه و در اختیار پرورش دهندگان قرار خواهیم داد که اگر این طرح با موفقیت انجام شود سعی داریم پرورش ماهی خاویاری را در قلعه‌گنج توسعه دهیم.

شهرستان قلعه گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است که به عنوان شهرستان پایلوت طرح‌های اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شده و روند پیشرفت مطلوبی دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار