پلیس بولیوی با محاصره سفارت مکزیک در لاپاز خواستار تحویل مقامات دولت پیشین این کشور شده که رئیس جمهور مکزیک این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی توصیف و آن را محکوم کرد.

مکزیکوسیتی: محاصره سفارت مکزیک در بولیوی نقض قوانین بین‌المللی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس بولیوی ساختمان سفارت مکزیک در شهر «لاپاز» را به محاصره خود در آورده و خواستار تحویل مقامات دولت «اوو مورالس» شده که در سفارت این کشور حضور دارند.

«روبرتو ولاسکو» وزیر امنیت دولت موقت بولیوی مدعی است که این اقدام پلیس برای جلوگیری از فرار این افراد به خارج از کشور است.

پلیس بولیوی نیز می‌گوید که سفارت مکزیک باید همکاری بهتری با وزارت دادگستری این کشور داشته باشد و مقامات دولت «اوو مورالس» که به سفارت پناهنده شده‌اند را تحویل دهد.

«ویلیام کوردِرو» رئیس پلیس لاپاز روز سه‌شنبه تحویل مقامات دولت اوو مورالس و برخی از طرفداران دولت وی که به سفارت مکزیک پناهنده شده‌اند را خواستار شد.

بیشتر بخوانید:

«مکزیکوسیتی» این اقدام پلیس بولیوی را ارعاب دیپلمات‌های خود در بولیوی توصیف کرده است.

«آندرس مانوئل لوپز»، رئیس جمهور مکزیک امروز چهارشنبه در واکنش به این اقدام پلیس بولیوی گفت که دولت کودتا به ریاست «جیانین آنِز» قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

«آلوارو کومبرا» وزیر دادگستری بولیوی نیز اخیرا اعلام کرد چنانچه اوو مورالس از مرز بولیوی عبور کند بلافاصله بازداشت خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخابات بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. با این وجود «کارلوس مسا» رقیب اصلی مورالس اعلام کرد پیروزی وی را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس نیز دهم نوامبر استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشورش را نوعی کودتا دانست.

در پی استعفای مورالس از سمت ریاست جمهوری، مقامات مکزیک به او پناهندگی سیاسی اعطا کردند و او ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) وارد مکزیک شد.

مورالس سپس با دریافت پناهندگی از آرژانتین، روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آدر) وارد این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار