رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی که اکنون در آرژانتین به سر می‌برد در مصاحبه با رویترز از عزم خود برای بازگشت به بولیوی تا کریسمس آینده خبر داد.

تصمیم مورالس برای بازگشت به بولیوی تا یک سال آیندهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «اوو مورالس»، رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی در مصاحبه با «رویترز» وعده داد که تا کریسمس آینده به بولیوی بازمی‌گردد.

وی پیش از این نیز از هوادارن خود درخواست کرده تا در روز ۲۹ دسامبر (۸ دی) در گردهمایی حزبی در مرز مشترک با آرژانتین شرکت و نامزدی را برای انتخابات سال آینده انتخاب کنند.

رئیس‌جمهور مستعفی بولیوی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال آینده میلادی به کشورش باز خواهد گشت، گفت: شکی در این باره نیست و من بازخواهم گشت.

وی در ادامه افزود: به دلایل امنیتی نمی‌توانم جزئیات طرح بازگشت به بولیوی را ارائه دهم.

با این وجود «آلوارو کومبرا»، وزیر دادگستری بولیوی، اخیرا اعلام کرد چنانچه اوو مورالس از مرز بولیوی عبور کند بلافاصله بازداشت خواهد شد.

مورالس در این مصاحبه ابراز امیدواری کرده که حزب وی در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی پیروز خواهد شد.


بیشتر بخوانید:


وی بار دیگر از تصمیم خود برای استعفا حمایت کرده و گفت که تنها تاسف وی به خاطر نداشتن اطلاعات از «کودتا» پیش از وقوع آن است.

مورالس گفت: به دلیل عدم وجود اطلاعات، ما شگفت‌زده شدیم. من بسیار متاسفم که نه اطلاعات پلیس و نه نیرو‌های مسلح به ما هشدار ندادند که کودتایی در راه است.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخابات بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. با این وجود «کارلوس مسا»، رقیب اصلی مورالس، اعلام کرد پیروزی وی را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس نیز دهم نوامبر استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشورش را نوعی کودتا دانست.

در پی استعفای مورالس از سمت ریاست جمهوری، مقامات مکزیک به وی پناهندگی سیاسی اعطا کردند و وی ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) وارد مکزیک شد.

مورالس سپس با دریافت پناهندگی از آرژانتین، روز ۱۲ دسامبر (۲۱ آدر) وارد این کشور شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار