وزیر دادگستری دولت موقت بولیوی با مطرح کردن ادعاهایی علیه رئیس‌جمهور مستعفی این کشور اعلام کرد اگر او وارد بولیوی شود، بازداشت خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آلوارو کومبرا، وزیر دادگستری بولیوی، روز جمعه اعلام کرد چنانچه اوو مورالس، رئیس جمهور سابق این کشور، از مرز بولیوی عبور کند بلافاصله بازداشت خواهد شد.

او در گفت‌وگو با یک خبرگزاری دولتی بولیوی افزود: «حکم بازداشت مورالس پیشتر صادر شده است و مقامات مهاجرتی در سراسر بولیوی و دیگر مسئولان دستگاه‌های مربوطه در جریان مسئله قرار گرفته اند. چنانچه مورالس وارد کشور شود بازداشت خواهد شد.»

 وزیر دادگستری بولیوی افزود دولت موقت همچنین با سازمان‌های بین‌المللی تماس گرفته و از آن‌ها خواسته است فعالیت‌های مورالس را در آرژانتین از نقطه نظر حقوقی مورد بررسی قرار دهند. 

کومبرا گفت: از طریق وزارت امور خارجه در حال ارسال نامه‌هایی درباره نقض توافق‌های بین‌المللی از سوی مورالس هستیم که بیانیه‌های سیاسی صادر می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری بولیوی ۲۰ اکتبر (آبان) برگزار شد و بنا بر اعلام دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی مورالس در دور نخست انتخابات به پیروزی رسید. کارلوس مسا، رقیب اصلی مورالس، اعلام کرد پیروزی مورالس را در دور نخست انتخابات به رسمیت نمی‌شناسد و پس از اعلام نتایج انتخابات، اعتصاب‌ها و اعتراضات گسترده سراسر بولیوی را فرا گرفت. مورالس دهم نوامبر استعفای خود را اعلام کرد و اوضاع حاکم بر کشور را نوعی کودتا دانست.

در پی آن مقامات مکزیک به مورالس پناهندگی سیاسی اعطا کردند و وی ۱۲ نوامبر وارد مکزیک شد، اما ۱۲ دسامبر به آرژانتین رفت و به این کشور پناهنده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار