معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از برگزاری رویداد بین المللی " کرمانشاه پایتخت آیین‌های نوروزی" در ایام نوروز ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم تجمیع امکانات و ظرفیت‌های موجود برای حمایت از طرح پیشنهادی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گفت : توسعه صنعت گردشگری می‌تواند بستری مناسب برای پویایی و رونق اقتصاد استان کرمانشاه ایجاد کند و این مهم در قالب رویداد بین المللی کرمانشاه پایتخت نوروز ایران میسر می‌شود.

او از مولفه‌های گردشگری استان کرمانشاه به عنوان سرمایه و ثروتی ارزشمند یاد کرد و گفت : تنوع آب و هوایی، قومیتی، مفاخر و توانایی هنری و فرهنگی، مذهبی، ظرفیت‌های مرزی، جذابیت‌های تاریخی و باستانی و مردم مهمان نواز این منطقه سبب توجه گردشگران داخلی و خارجی به کرمانشاه شده و از این ظرفیت برای معرفی روستا‌های هدف گردشگری در رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ نیز استفاده خواهیم کرد.

الهی تبار نحوه طراحی ساختار شورای سیاستگذاری و ستاد اجرایی جشنواره بین المللی " کرمانشاه پایتخت آیین‌های نوروزی " را مبتنی بر ایجاد هم افزایی و همدلی برای توسعه و تعالی کرمانشاه ذکر کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استانداری، صدا و سیما، اداره کل میراث استان، شهرداری، اصحاب رسانه و همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این رویداد ایفای نقش خواهند داد و به یقین دستاورد‌های ارزشمندی را علاوه بر مزایای اقتصادی خواهیم داشت.

او از تلاش‌های صورت گرفته در بزرگداشت و پاسداشت مفاخر، چهره‌های فرهنگی، مذهبی و هنری استان توسط این سازمان تشکر کرد و گفت: انتظار داریم سالیانه با رویکرد معرفی مفاخر و مشاهیر استان نسبت به برگزاری کنگره‌های بزرگداشت به صورت گسترده اقدام شود و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

 مهدی عبدالمالکی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگی نظیر تجلیل از مفاخر شهر، شهریاران فرهنگ و همکاری و تعامل با آموزش و پرورش در زمینه شناسایی و توانمندسازی کودکان کرمانشاهی ارائه داد و برنامه‌های پیش رو مانند طرح ویژه شهروندی را تشریح کرد که مورد استقبال معاون استاندار قرار گرفت.

عبدالمالکی با اشاره به دستاورد‌های برگزاری جشنواره کرمانشاه، پایتخت نوروز در سال ۱۳۹۸ و تاثیر آن بر افزایش آمار مسافرین و گردشگران و بررسی نقش اقتصادی آن در شهر، آمادگی شهرداری را در زمینه برگزاری این جشنواره در بعد بین المللی در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.