زوار گفت: شرایط امتیازگیری و تغییرات رنکینگ سیستم کار ما را سخت کرده، اما آینده خوبی در انتظار تکواندو ایران است.

محمدرضا زوار سرمربی تیم تکواندو لوازم خانگی کن در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص بازی‌های این تیم در هفته‌های هشتم و نهم لیگ تکواندو اظهار داشت: در ۲ هفته پایانی نیم فصل اول، بازنده شایسته داوری بودیم. با تمام احترامی که برای داوران کشورمان قائلم باید بگویم که اشتباهات آن‌ها باعث شد تا ما بازی را به شهرداری ورامین واگذار کنیم. باخت ما در حالی بود که در بدترین شرایط ممکن باید این تیم پرستاره را با نتیجه ۵ بر  ۳ می‌بردیم یا حداقل بازی مساوی می‌شد.


بیشتر بخوانید: بُسحاق: حضور ملی پوشان در لیگ، انگیزه بازیکنان جوان را بیشتر می‌کند/ سطح رقابت‌های لیگ بالاتر رفته است


اشتباهات داوری نبود دانشگاه آزاد را با اختلاف بیشتری می‌بردیم

سرمربی تیم کن در ادامه گفت: داوری در بازی با دانشگاه آزاد هم به ضرر ما بود و باید این تیم را با اختلاف بیشتری شکست می‌دادیم. داور در این دیدار هم یک اشتباه محرز کرد که فیلم آن موجود است و اگر آن را به هر کارشناسی نشان دهیم حق را به تیم ما می‌دهد. در این دیدار شایسته برتری بودیم. شهرداری ورامین هم تیم خوب و شایسته‌ای بود که با تمام بازیکنان ملی پوش خود در برابر ما حاضر شد. ما نیز با بازیکنان جوان و شایسته‌ای که داشتیم، بازی خیلی خوب و تماشاگر پسندی ارائه کردیم و از تمام بازیکنانم، چه آن‌ها که بردند و چه آن‌هایی که باختند، تشکر می‌کنم. تیم جوان و خوبی داریم و امیدوارم که در نیم فصل دوم هم بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

برابر شهرداری ورامین حق ما باخت نبود

به هر حال بازی برد و باخت دارد، با وجود احترامی که برای تیم شهرداری ورامین و کادر فنی کاربلد و تکواندوکاران باکیفیت این تیم قائلم، باید بگویم که حق ما برابر این تیم  باخت نبود و به اعتقاد من اشتباهات داوری در بازی عاشورزاده با احمدی  و در بازی ابراهیم صفری در مقابل هادی تیران تاثیرگذار بود. تیم‌های بسیار خوبی در لیگ حضور دارند و بازیکنان شاخص در تمام تیم‌ها پخش شده اند. مسلما هر تیمی که در نیم فصل دوم تلاش بیشتری کند و کم اشتباه‌تر باشد، می‌تواند به قهرمانی برسد.


بیشتر بخوانید: عاشورزاده: تیم کَن نگاه وسیعی به تکواندو دارد/ سیستم امتیازدهی اشکالات زیادی دارد


آینده خوبی در انتظار تکواندو ایران است

او در واکنش به انتخاب مهران برخورداری، بازیکن وزن ۸۰- کیلوگرم تیم کن به عنوان فنی‌ترین بازیکن نیم فصل اول لیگ گفت: بازیکنانی مانند مردانی، فرزان عاشورزاده، هادی پور و میرهاشم حسینی، امیر محمد بخشی، سعید رجبی، عرفان ناظمی و... کارشان را از لیگ آغاز کردند و اکنون به این سطح رسیدند. قطعا آینده برای جوانان است و بازیکنانی که باانگیزه و با پشتکار باشند، به موفقیت می‌رسند. شرایط امتیازگیری و تغییرات رنکینگ سیستم کار ما را سخت کرد، اما آینده خوبی در انتظار تکواندو ایران است و ما در حال پیشرفت هستیم. دامنه تکواندو ایران بسیار گسترده است و در آینده قهرمانان بزرگی به تیم ملی تزریق خواهند شد که افتخار آفرینی آن‌ها را در مسابقات شاهد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: برخورداری: عاشورزاده برای تیم ما یک وزنه است/ کیفیت هوگو‌ها خوب نیست


بازیکنان ریسک استفاده از ضربات چرخشی را نمی‌کنند

سرمربی تیم کن در واکنش به این که گفته می‌شود لیگ ایران به فقر تکنیکی مبتلا شده و حتی بازیکنان ملی پوش هم در مسابقات خود به اندازه کافی از ضربات چرخشی استفاده نمی‌کنند گفت:  در لیگ ما فقر تکنیکی وجود دارد و بازیکنان از ضربات چرخشی کمتر استفاده می‌کنند. البته این موضوع دلایل زیادی دارد و به اعتقاد من یک دلیل آن به سیستم‌های الکترونیکی تولید داخل برمی گردد که ما از آن استفاده می‌کنیم. این سیستم‌ها امتیازات تکی را آسان‌تر محاسبه می‌کند و از طرف دیگر ممکن است بازیکنی که برای زدن ضربه چرخشی اقدام می‌کند، امتیاز از دست بدهد.   همین باعث می‌شود تا بازیکنان ریسک استفاده از ضربات چرخشی را نکنند. ضربه چرخشی عاشورزاده ۵ امتیازی و ضربه صورت او ۳ امتیازی بود و سر بازیکن حریف کاملا تکان خورد و شرایط شمارش و بازبینی داشت، اما داور با وجود اجازه استفاده از کارت بازبینی، این کار را نکرد  و در پایان عاشورزاده بازی را واگذار کرد.

استفاده نکردن از ضربات چرخشی در گرندپری به ما ضربه زد

زوار افزود: باید کاری کنیم تا بازیکنان ایرانی از ضربات چرخشی بیشتر استفاده کنند و داوران هم به این ضربات امتیاز دهند. نتیجه استفاده نکردن از ضربات چرخشی را در گرندپری دیدیم و در حالی که حریفان ما با این تکنیک چندین امتیاز از ما گرفتند، ما نتوانستیم از ضربات چرخشی استفاده کنیم. چند ضربه چرخشی بازیکن کره‌ای باعث شد تا مردانی بازی را واگذار کند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد مردانی سهمیه المپیک می‌گرفت.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.