وزیر دادگستری ترکیه محاکمه عاملان قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد آل سعود را غیرقابل‌قبول توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالحمید گل، وزیر دادگستری ترکیه به محاکمه متهمان پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد آل سعود واکنش نشان داد و اظهار داشت این محاکمه "با شفافیت کامل انجام نشده و قابل قبول نیست."

وزیر دادگستری ترکیه با اشاره به اینکه تحقیقات درباره این موضوع باید به صورت شفاف انجام شود گفت: در صورتی که غیرشفاف بودن تحقیقات نمی‌توان روند قضایی این پرونده را تمام شده در نظر گرفت.

روز گذشته نیز «فخرالدین آلتون» رئیس اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه به این حکم واکنش نشان داد و اظهار داشت نتیجه این دادگاه مغایر با اجرای عدالت بوده است.

روز دوشنبه، عربستان سعودی در جریان پرونده قتل خاشقجی، پنج نفر را به اعدام و سه تن دیگر را به زندان محکوم کرد، ضمن آنکه اتهامات مربوط به سه نفر دیگر را نیز رد کرد و آن‌ها را تبرئه کرد. در این میان عده‌ای ضمن انتقاد از دستگاه قضایی عربستان، ریاض را به تمسخر عدالت متهم کردند. دستگاه قضایی عربستان در حکم خود نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را که مظنون به دست داشتن در قتل خاشقجی بودند، تبرئه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار