سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: بیش از ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

بیش از ۹۷ درصد جمعیت استان باسواد هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس امید سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با مثبت توصیف نمودن درصد باسوادی در استان بوشهر گفت: استمرار فعالیت‌ها در این حوزه نتایج مطلوبی داشته است و بیش از ۹۷ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان باسواد هستند.

او در تشریح جذب نیرو‌های نهضت، گفت: امسال ۸۵ نفر از آموزش دهندگان واجد شرایط از سراسر استان به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر افزود:در بجث جذب و استخدام در آینده پیشرو ما تابع سازمان مرکزی و وزارت آموزش و پرورش هستیم و ما هم امیدواریم تعدادی دیگر از نیرو‌های کیفی بیشتری از آموزش دهندگان در استان جذب آموزش و پرورش گردند.

امید اشاره‌ای هم به وضعیت مطالعه و کتابخوانی در بین افراد تازه باسواد شده جامعه استان نمود و تصریح کرد: تعداد ۲۰۰ عنوان کتاب در بحث زندگی و خانواده در بین سوادآموزان توزیع شده است.

او یادآور شد: با توجه به این تعداد کتاب، حدود ۳ هزار نفر افراد واجد شرایط در سال تحت پوشش کتاب خوانی در سوادآموزی قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه به بحث نحوه اطلاع رسانی در راستای جذب سوادآموز را اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی در برنامه‌های حوزه سوادآموزی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

امید با تاکید ادامه داد:برای جذب بیشتر افراد بی سواد جامعه برای باسواد شدن نیازمند همراهی همه دستگاه‌های تبلغی به خصوص مطبوعات و رسانه‌ها هستیم.

او با بیان اینکه" آموزش سواد، مهارت‌های زندگی و شغلی ویژه زندانیان از برنامه‌های موثری است که در حوزه سوادآموزی استان اجرا می‌شود. " گفت:در همین راستا به عنوان یکی از برنامه‌های بسیار خوبی که در هفته سواد آموز در ساعت ۱۶ الی ۱۸ روز یکشنبه ۸ دیماه در مجموعه آموزشی (دبیرستان) سعادت شهر بوشهر خواهیم داشت. نمایش و عرضه صنایع دستی ساخته شده سوادآموزان مرکز یادگیری محلی زندان مرکزی بوشهر است که برای بازدید عموم آزاد است.

سرپرست معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین بیان کرد:شرکت در برنامه رادیویی شب چراغ و گفتگویی ویژه صدای مرکز استان با سرکار خانم ناصری، به عنوان کارآفرین برتر سوادآموز از جمله دو برنامه‌ای است که به لحاظ رسانه‌ای اهمیت زیادی خواهد داشت.

امید از دیگر برنامه‌های هفته سوادآموزی در این مکان را برگزاری جشنواره غذا عنوان نمود و عنوان کرد:نشست با نماینده محترم، ولی فقیه در استان، تشکیل شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، تقدیر از پیشکسوتان و سواد آموز برتر و انجام اردوی خانوادگی در منطقه شبانکاره از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

انتهای پبام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.