مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز گفت: صد و هشت هزار بانوی سرپرست خانوار به عنوان چتر حمایتی خانواده فعالیت دارند.

بانوانی که چتر خانواده هستندمریم اسماعیلی فر،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،گفت: در آخرین سرشماریی که در سال ۹۵ انجام شد تعداد بانوان سرپرست خانوار ۱۰۸هزار نفر اعلام شد.

اسماعیلی فر افزود: تعدادی از این بانوان شاغل هستند و تعدادی خانه دار که نحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی قرار گرفته اند.

او با اشاره به راه اندازی بازارجه های ثابت و دوره ای برای این بانوان گفت: بازارچه های دوره ای با همکاری شهرداری ها در نقاط مختلف برپا می شوند که کمک خوبی برای فروش محصولات دست ساز بانوان خود سرپرست است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز افزود: در سایر شهرستانها در قالب تسهیلات مشاغل خانگی که عمده مخاطبین آن زنان سرپرست خانوار هستند تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می شود.

اسماعیلی فر گفت: برگزاری دوره های فنی و حرفه ای برای کسب آموزش های لازم بازار کار  از دیگر برنامه های حمایتی از این بانوان  است.

انتهای پیام / م . م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.