مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مطابق آمار بیشترین حجم گاز مصرفی استان در شش ماهه دوم سال به بخش خانگی تعلق می گیرد.

سهم بالای مصرف گاز در بخش خانگی در شش ماهه دوم سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدحمید فانی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به سهم ۷۵ درصدی گاز در سبد انرژی خانوار، گفت: مطابق آمار بیشترین حجم گاز مصرفی استان در شش ماهه دوم سال تحویل بخش خانگی می‌شود.
 
او با بیان اینکه بیشترین حجم گاز مصرفی استان در این مدت در شهرستان مشهد با سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسید، تصریح کرد: رکورد مصرف گاز استان طی ۹ ماهه نخست امسال در تاریخ ششم آذرماه با مصرفی معادل ۵۲ میلیون مترمکعب شکسته شد. همچنین کمترین میزان مصرف نیز در بیست و دوم تیرماه با ۲۱ میلیون مترمکعب گاز به ثبت رسید. 
 

مصرف هشت میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب گاز در خراسان رضوی

 
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال، هشت میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های مختلف این استان مصرف شده است.

فانی افزود:  این رقم در مدت مشابه سال ۹۷، هشت میلیارد و ۷۸۲ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با سال ۹۸ شاهد کاهش یک درصدی مصرف گاز هستیم.

او با اشاره به کاهش دمای هوا در آذرماه امسال، افزود: در ماه گذشته، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که این رقم نسبت به آذرماه سال قبل، ۸۰ میلیون مترمکعب معادل ۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: هم اکنون شبکه گازرسانی در خراسان رضوی با ۳۴ هزار کیلومتر گستردگی، وظیفه توزیع گاز طبیعی را در ۷۸ شهر و ۲۱۵۷ روستای استان بر عهده دارد. همچنین ۱۳ هزار و ۶۷۹ مشترک صنعتی شامل ۱۱ هزار و ۱۰۰ مشترک جزء و دو هزار و ۵۸۰ مشترک صنعتی عمده نیز از سوخت گاز به عنوان انرژِی پاک و ارزان بهره‌مند هستند.

او تصریح کرد: با بهره مندی ۱۰۰ درصدی خانوار شهری و ۹۰ درصدی خانوار روستایی واجد شرایط استان از نعمت الهی گاز، خراسان رضوی به عنوان استان سبز کشور در شاخص گازرسانی معرفی شد.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.