معاون سابق باشگاه استقلال گفت: به نظرم منطقی نبود که شفر قبل از برگزاری ۳ بازی پایانی از تیم برکنار شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پندار توفیقی معاون سابق باشگاه استقلال درباره حاشیه‌های قرارداد‌های بازیکنان و مربیان خارجی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که باعث می‌شود قرارداد‌های خارجی‌ها با مشکل مواجه شود بحث مسائل اقتصادی باشگاه‌ها هست. به هر حال وضعیت مالی فوتبال ما خوب نیست و باشگاه‌ها تحت فشار  هواداران مجبور می‌شوند که قرارداد‌های سنگین با خارجی‌ها ببندند. همچنین مسائل مالی باعث می‌شود که باشگاه‌ها در زمان پرداخت پول خارجی‌ها با چالش مواجه شوند. طبق مفاد قرارداد، بازیکنان و مربیان این حق دارند که به علت پرداخت نشدن مطالباتشان  شکایت کنند.

توفیقی: اخراج شفر قبل از ۳ بازی پایانی منطقی نبود/ استقلال از فروش تیام ۶۵۰ هزار دلار درآمدزایی کرد

 پسر شفر روانشناس بود 

توفیقی درباره اظهارات فتحی مبنی بر اینکه مبلغ قرارداد شفر به تنهایی ۱ میلیون دلار بود و اینکه چرا قرارداد ساشا ۱۰۰ هزار دلار بود، گفت: به نظرم فتحی مفاد قرارداد شفر را نخوانده بود چرا که در مجموع قرارداد این مربی به همراه دستیارانش ۱ میلیون دلار بود. مبلغ قرارداد ساشا ۱۰۰ هزار دلار نبود بلکه ۷ هزار دلار در هر ماه  که در مجموع ۷۰ هزار دلار می‌شد.   پسر شفر مدرک فوق لیسانس روانشناسی داشت،   اما به عنوان آنالیزور در تیم استقلال کار می‌کرد. ساشا سال اول هر ماه ۴ هزار دلار می‌گرفت، اما مبلغ قراردادش سال دوم به ۷ هزار دلار افزایش یافت. درباره نحوه  جدایی شفر از استقلال نمی‌توانم صحبت کنم، چون من در باشگاه حضور نداشتم. به هر حال منطقی نبود که شفر قبل از برگزاری ۳ بازی پایانی از تیم برکنار شود. مسئولان استقلال بیان کردند که در صورت نتیجه گیری تیم  نمی‌توانستیم شفر را برکنار کنیم و این استدلال غلطی بود.

توفیقی درباره ماجرای عقد قرارداد با شفر سرمربی سابق استقلال و شکایت این مربی به فیفا بیان کرد: رقم قرارداد شفر در سال اول ۳۵۰ هزار دلار بود که مبلغ مالیات هم به آن اضافه شد. مدت قرارداد ابتدایی با  شفر یک فصل و نیم بود که ۱۵۰ هزار دلار در سال اول قرار بود پرداخت شود  و در صورت قهرمانی  استقلال در لیگ برتر یا جام حذفی به صورت اتوماتیک قرارداد این مربی تمدید می‌شد و مبلغ  قرارداد شفر به ۶۵۰ هزار دلار می‌رسید.  

مبلغ قرارداد شفر با دستیارانش یک میلیون دلار بود 

او ادامه داد: یکی از اعضای هیئت مدیره در زمان عقد قرارداد با شفر بیان کرد که وزارت ورزش و جوانان می‌خواهد که قرارداد این مربی را قبل از امضا بررسی کند. سلطانی فر رئیس مجمع باشگاه استقلال اعلام کرد که بند تمدید قرارداد اتوماتیک را حذف کنیم و توافق طرفین را جایگزین کنیم و مبلغ قرارداد ۶۵۰ هزار دلار پابرجا ماند. به هر حال شفر بیان کرد که برای بستن قرارداد سال دوم با همین مبلغ توافق نمی‌کنم و  برای ماندن در تیم استقلال  باید قراردادم افزایش یابد. در آن زمان باشگاه استقلال در برابر پیشنهاد شفر مقاومت کرد و هجمه‌های زیادی به وجود آمد و برخی از بازیکنان اعتراض کردند که چرا قرارداد این مربی تمدید نمی‌شود. به هر حال قرارداد سال دوم با شفر بسته شد و قرار شد که به این مربی به همراه ۴ دستیارش ۱ میلیون دلار پرداخت شود.  

معاون سابق باشگاه استقلال درباره شکایت شفر از این باشگاه اظهار کرد: من اطلاعی از این موضوع ندارم، اما اگر شفر شکایت کرده باشد این شکایت مربوط به دریافت نکردن مطالبات مالی سال اول است. به هر حال فردی که قرارداد شفر را ۳ هفته مانده به پایان لیگ فسخ می‌کند با این تصور که استقلال با این مربی امکان دارد قهرمان شود باید جوابگو باشد.  

تیام نمی توانست از باشگاه استقلال جدا شود 

او درباره اینکه  تیام با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار می‌توانست قراردادش را فسخ کند، گفت: مدت قرارداد تیام ۱/۵ فصل بود که ۳۵۰ هزار دلار برای نیم فصل اول و ۷۵۰ هزار دلار  برای فصل بعد با این بازیکن به توافق رسیدیم. تیام بیان کرد که نیم فصل بیشتر در استقلال نمی‌ماند و در قرارداد این بازیکن ذکر شد که او  در پایان نیم فصل دوم با پرداخت ۲۰۰ هزار دلار می‌تواند باشگاه را ترک کند. من به اعضای هیئت مدیره گفتم که تیام بازیکن ماست و ۳۰ هزار دلار از قرارداد سال دوم این بازیکن پرداخت کردیم و اصلا  این بازیکن  نمی‌تواند از استقلال برود. علاوه بر این در جلسه هیئت مدیره گفتم که تیام به هیچ وجه نمی‌تواند از استقلال جدا شود و باید به مبحث جپاروف بپردازید. مسئولان استقلال تیام را به تیم عجمان فروختند و در سال اول حدود ۴۵۰ هزار دلار از این باشگاه گرفتند و تاکنون باشگاه استقلال ۶۵۰ هزار دلار از فروش تیام درآمدزایی داشته است. به طور حتم تیام نمی‌توانست از استقلال جدا شود، اما این بازیکن را به تیم عجمان دادند.

توفیقی: اخراج شفر قبل از ۳ بازی پایانی منطقی نبود/ استقلال از فروش تیام ۶۵۰ هزار دلار درآمدزایی کرد

پسر افتخاری حقوق شفر به همراه دستیارانش را پرداخت کرد 

توفیقی درباره اینکه جپاروف از استقلال شکایت کرده است، گفت: از مبلغ قرارداد یک سال و نیم جپاروف حدود ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ دلار مانده بود  و قرار شد که این مبلغ پرداخت کنیم تا قرارداد سال دوم با جپاروف ببندیم. مذاکرات ما با جپاروف در هتل معروف در ترکیه صورت گرفت و تیام هم در آنجا بود که به او گفتم بازیکن استقلال است و باید به تمرینات بازگردد و اگر این کار را نکند از مبلغ قراردادش کسر می‌شود. مدیربرنامه جپاروف گفت که این بازیکن درخواست قرارداد ۳ ساله با مبلغ ۵۰۰ هزار دلار  کرده است، اما من گفتم که قرارداد یک ساله ۴۵۰ هزار دلاری می‌توانیم با این بازیکن ببندیم. شفر قرار بود که با جپاروف صحبت کند تا با قرارداد یک ساله موافقت کند. به هر حال من بدون پول به ترکیه رفتم چرا که قرار بود ملکی عضو اقتصادی باشگاه پول را از طریق یک صرافی به ترکیه انتقال بدهد. به هر حال پسر افتخاری مبلغ  ۸۰ هزار یورو حقوق شفر به همراه دستیارانش را پرداخت کرد  و ۴، ۵ ماه معطل ماند تا پولش برگردد.  

او افزود: ملکی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال قرار بود مبلغ ۲۰۰ هزار دلار برای من در ترکیه بفرستد که ۴۰ هزار دلار به تیام و ۶۰ هزار دلار به جپاروف بدهیم تا مسائل مربوط به این ۲ بازیکن  حل  شود. به هر حال این پول را برایم ارسال نکردند و به ملکی و افتخاری گفتم که با یک مقدار پول می‌توانید رضایت  تیام و جپاروف برای  حضور در استقلال جلب کنید.  

استقلال با حسینی و تیام ستاره سوم را در آسیا بدست می آورد 

توفیقی درباره قرارداد مجید حسینی و جدایی این بازیکن از استقلال گفت: بندی در قرارداد حسینی گذاشته بودم که  این بازیکن تا ابتدای مرداد ماه ۹۷ بعد از کسب رضایت باشگاه با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار  به باشگاه‌های اروپایی و ۲۰۰ هزار دلار به باشگاه‌های آسیایی می‌تواند انتقال می‌یابد. من بیان کردم که سید مجید حسینی نمی‌تواند به هیچ وجه از باشگاه استقلال جدا شود و دلال که در کنار حسینی بود خیلی ناراحت بود که چرا من یک "و" در قرارداد این بازیکن گذاشتم و آن "و" را به عمد در بند قراردادش گذاشتم، چون نمی‌خواستم این بازیکن را از دست بدهم. حسینی را با ۶۵۰ هزار دلار به باشگاه ترابوزن ترکیه فروختند و زمانی باشگاه استقلال حسینی و تیام را به راحتی از دست داد که در بین ۴ تیم برتر آسیا بود و با حضور این ۲ بازیکن می‌توانست به فینال هم راه یابد و ستاره سوم خود را بدست آورد.  

 مبلغ قرارداد گرو و نیومایر بیش از ۱۰ میلیارد تومان بود 

معاون سابق باشگاه استقلال درباره مبلغ قرارداد گرو و نیومایر تصریح کرد: شفر درخواست جذب گرو و نیومایر را داد، اما ما پیشنهاد او را نپذیرفتیم. از آخرین بازی رسمی نیومایر  ۱/۵ فصل می‌گذشت و مشخص بود که این بازیکن به درد استقلال نمی‌خورد. تا جایی که اطلاع دارم بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای گرو و نیومایر  در طول نیم فصل هزینه شد. بعد از جدایی من از استقلال با این ۲ بازیکن خارجی قرارداد بستند.

توفیقی: اخراج شفر قبل از ۳ بازی پایانی منطقی نبود/ استقلال از فروش تیام ۶۵۰ هزار دلار درآمدزایی کرد

گفت و شنودها در زمان ما ضبط نمی شد 

او درباره اینکه قرارداد‌های بازیکنان را در ساعت‌های پایانی شب می‌بست و به او لقب" پندار تایم" دادند، گفت: از القابی که مردم برای  اعضای تیم در نظر می‌گیرند نباید خوشحال یا ناراحت شد. من با بازیکنان جوان در ساعت‌های ابتدایی روز قرارداد می‌بستم، اما بازیکنان بزرگ مثل تیام خیلی دیر به ایران می‌آمدند و مجبور بودم که در ساعت‌های پایانی شب با آن‌ها قرارداد ببندم. با توجه به اینکه امکان داشت دلال‌ها مانع قرارداد بستن تیام با استقلال شوند در نهایت من مجبور شدم در  تشریفات فرودگاه امام خمینی با این بازیکن قرارداد ببندم. قرارداد بستن با بازیکنان داخلی هم در ماه رمضان انجام می‌شد به همین علت آن‌ها بعد از افطار در دفتر من  حضور می‌یافتند. با توجه به اینکه خبر‌های محرمانه از باشگاه استقلال به بیرون درز می‌کرد به همین علت مذاکرات با بازیکنان در دفتر من صورت می‌گرفت. در زمان ما گفت و شنود‌ها ضبط نمی‌شد.

شفر اصرار به جذب آقاخان داشت 

توفیقی درباره وضعیت قرارداد تیموری و آقاخان گفت:  این ۲ بازیکن در لیست شفر بودند و همه مستندات و مدارک در این باره وجود دارد. من قرارداد با بازیکنان را یک طرفه منعقد می‌کردم و  زمانی قرارداد با بازیکنان نهایی می‌شد که تاییدیه پزشکی از ایفمارک داشتند. اگر وضعیت جسمانی آقاخان وخیم است  چرا باشگاه استقلال هر دفعه  قرارداد این بازیکن را تمدید می‌کند. شفر درخواست جذب آقاخان داده بود، اما من برای به خدمت گرفتن این بازیکن مقاومت کردم. در نهایت من شماره تلفن مدیربرنامه آقاخان را به شفر دادم تا این مربی به طور مستقیم با آقاخان مذاکره کند. شفر به من گفت که اجازه بدهم با آقاخان قرارداد بسته شود و با این بازیکن یک طرفه قرارداد بستم و قرار شد بعد از تاییدیه پزشکی از ایفمارک قرارداد این بازیکن نهایی شود. به هر حال شرایط سخت و محکمی برای عقد قرارداد با این بازیکن در نظر گرفتم.  


بیشتر بخوانید: دردسر ۱۶ میلیاردی آبی‌ها!


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار