تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ حجم سهام ۷۰ درصد و ارزش ریالی ۱۲۲ درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس گفت: تعداد سهام و اوراق مشارکت معامله شده آذر امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ حجم سهام معامله شده ۷۰ درصد و ارزش ریالی معاملات ۱۲۲ درصد افزایش داشته است.

کرشمه ترابیان با اشاره به عملکرد بورس استان فارس در آذر امسال گفت: در ۲۱ روز فعالیت بورس استان در آذر ۸۲۴ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۷۶۷ میلیارد ریال در بورس منطقه‌ای فارس معامله شد.

او با بیان جزئیات معاملات یک ماهه بورس استان در آذر گفت: متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام در این مدت ۱۷۹۳۸۴ میلیون ریال بوده است.

ترابیان افزود: بررسی ترکیب معاملات انجام شده نشان می‌دهد که ۴۵ درصد ارزش معاملات مربوط به خرید سهام و ۵۵ درصد به فروش سهام است.

او عنوان کرد: تاکنون ۲۳ شرکت استانی در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است که ۵ شرکت در بازار اول، ۱۰ شرکت در بازار دوم و ۸ شرکت در فرابورس قرار دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس تصریح کرد: در یک ماهه اخیر ۲۶ ایستگاه کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه داده‌اند که سرانه معاملات هر کارگزاری در این مدت ۱۴۴۸۸۷ میلیون ریال و سرانه معاملات روزانه هر کارگزار ۶۸۹۹ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار