خدیجه چنگیز احکام اعدام در حق برخی افراد به عنوان قاتلان خاشقجی را ناعادلانه و غیرقانونی توصیف کرد.

نامزد خاشقجی: احکام اعدام برای قاتلان همسرم ناعادلانه و غیرقانونی استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، خدیجه چنگیز، همسر جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در ترکیه به قتل رسید، روز سه شنبه احکام اعدام در حق برخی افراد به عنوان قاتلان خاشقجی را ناعادلانه و غیرقانونی توصیف کرد.

وی در این باره گفت: این اقدام (احکام اعدام) به واقعیت (این پرونده قتل) آسیب وارد می‌کند.

پنج نفر از یازده متهم به قتل جمال خاشقجی، روز دوشنبه پشت در‌های بسته به قتل او محکوم شدند. این در حالی است که برای سه نفر دیگر از متهمان، حکم زندان صادر شد و سه متهم دیگر این پرونده آزاد شدند.

خدیجه چنگیز در بیانیه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد چنانچه محکومان به قتل نامزدش بدون آنکه حرف خود را بزنند اعدام شوند، شاید هرگز نتوانیم واقعیت این قتل را متوجه شویم.

وی در بخش دیگری از این بیانیه نوشت: از همه مقامات جهان می‌خواهم این نوع محاکمه و احکام اعدام را محکوم و با هرگونه عجله و شتاب برای اعدام‌ها مخالفت کنند؛ اقدامی که صرفا مرحله‌ای جدید در پنهان کردن واقعیت به حساب می‌آید.

کمیسیون تحقیق سازمان ملل متحد در ماه ژوئن به این نتیجه رسید دلایل معتبری وجود دارند که مسئولیت مقامات رده بالای عربستان سعودی از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی را ثابت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۴ دی ۱۳۹۸
تنها چیزی که دنیا نفهمید این که خاشقچی چه چیزی می دانست و از چه چیز او می ترسیدند و چرا یکباره مهم شد که حاضر شدن برای کشتنش خیلی تابلو ریسک کنند و آبروی سیاسی خود را به مزایده بگذارند و هزینه بالایی بپردازند یحتمل اسراری می دانست که بایست با او نابود میشد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۴ دی ۱۳۹۸
مملکت ما مسائل مهمتر از قتل خبرنگار دارد
به مسائل مهمتر بپردازید
Germany
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۴ دی ۱۳۹۸
اینجا و این پست برای موضوع قتل خاشقچی است.

موضاعات دیگه در جای دیگه بحث میشه.

شما با طرح این حرف منظورتو می رسونی که از یه چیزی ناراحتی اما این حرف اینجا غیر منطقی است و مشکل مطقی داره
Germany
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۴ دی ۱۳۹۸
مساله مهمتر اینه که شما هم آستین بالا بزنی و برای اقتصاد و پیشرفت مملکت یه کاری بکنی. نه اینکه همش طلبکار بود و منتظر کار دیگران بود تا چیزی برای خوردن شما بیاورند
آخرین اخبار