تیم فوتبال پرسپولیس با شایستگی شهرداری ماهشهر را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی رسید.

راز جادویی تیم کالدرون که کسی نمی‌داند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مدافع عنوان قهرمانی هر دو جام فوتبال ایران، در شرایطی از زمین تختی آبادان سربلند بیرون آمد که پیش از آن پنج برد متوالی دیگر نیز به دست آورده بود و حالا این فرصت را دارد که با پیروزی مقابل نساجی، به تنهایی در صدر جدول قرار گیرد.

در مقابل نماینده ماهشهر، شاید پرسپولیسی ها انتظار نمایش تماشاگرپسندتری را داشتند. در بازی با سایپا، پارس جنوبی و... نیز هواداران پرسپولیس به کالدرون انتقاد کردند اما واقعیت این است که اگر آن ها یک قدم عقب بگذارند و وضعیت تیم خود را بررسی کنند، بی‌تردید به سرمربی آرژانتینی نمره خوبی خواهند داد.

اما رازی که باعث شده پرسپولیس اغلب دقایق بازی از دروازه حریف دور باشد اما در پایان پیروزی را به دست آورد، چیست؟ پاسخ به این سوال آسان نیست و چه بهتر که پاسخ را گابریل کالدرون بدهد اما نگاهی به شش نمایش اخیر پرسپولیس یک واقعیت را نمایان می‌کند؛ سرخپوشان اولا تاکید ویژه به مالکیت توپ و دوما علاقه ویژه به حفظ توپ در زمین خودی دارند.

در همین بازی با شهرداری ماهشهر، شاگردان کالدرون مالکیت 69 درصدی را به ثبت رساندند اما به شکلی عجیب توپ بیشتر در زمین پرسپولیس بود! در مقابل پارس جم نیز این اتفاق رخ داد و شاید شگفت زده شوید اگر بدانید این یک الگوریتم در آمار بازی های پرسپولیس است. ثبت بیش از 50 درصد مالکیت توپ و حفظ آن در زمین خودی. آمار مالکیت توپ سرخ ها در مقابل گل گهر به بیش از 80 درصد هم رسید؛ آن هم در شرایطی که نزدیک به 40 درصد مسابقه در زمین این تیم سپری شد!

در شش بازی اخیر که همگی با پیروزی پرسپولیس خاتمه یافتند، تنها یک تیم توانست توپ و زمین را از پرسپولیس ببرد و آن هم علیرضا منصوریان بود. البته در پایان سنگین ترین شکست در همین بازی های اخیر را متحمل شد و شاید دلیل این برتری توپ و میدانی هم، گل های زودهنگام سرخپوشان بود.

اما یک پرسش مهم تر. پرسپولیس که توپ را در زمین خود نگه می‌دارد و تمایل خاص به موقعیت سازی ندارد، چگونه حریفان را یکی پس از دیگری مغلوب می‌کند؟ چطور در شش بازی اخیر 11 گل زده و فقط یک گل خورده؟

پرسپولیسی ها گل های خود را با حداقل زمان سپری شده در زمین حریف به ثمر می‌رسانند و همچنین تلاش می‌کنند تا با کمترین تعداد پاس، از میانه میدان به یک سوم دفاعی حریف برسند. به دو گل بازی دیروز نگاه کنیم؛ گل اول که روی کرنر به دست آمد اما در صحنه گل دوم امیری در 71:46 وارد زمین شهرداری ماهشهر شد و در 71:55 علیپور توپ را به تور دروازه شهرداری چسباند، گلی که فقط با 5 لمس توپ در زمین حریف به دست آمد.

سرعت انتقال توپ در تیم پرسپولیس بسیار بالاست اما سرخ ها این را نه مدیون عناصر سرعتی، بلکه مرهون تمرینات و تاکتیک های گابریل کالدرون هستند که حتی با تغییر نفرات نیز تغییری در شرایط به وجود نمی‌آید. پاسخ پرسش نخست، تا حدی ساده بود اما جواب سوال آخری همان رازی است که برعهده حریفان پرسپولیس است اما حتی با یافتن جواب، آیا می توان مقابل کالدرونی که گفته «راه موفقیت را بلدم» ایستاد؟

اگر برانکو در لیگ پانزدهم با نمایش سرعتی در زمین حریف و موقعیت سازی متعدد، فوتبال ایران را سورپرایز کرد، حالا کالدرون با سبک خود موفق به این کار شده. برانکو توانست ایده خود را در طول 4 سال به پختگی برساند و 7 قهرمانی کسب کند، آیا کالدرون هم موفق به این کار می‌شود؟ این یکی را دیگر نه ما و نه آنالیزور حریفان پرسپولیس، هیچ کس نمی‌داند. این جزو اسرار سر به مهری است که زمان، پاسخش را خواهد داد.

منبع:ورزش سه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار