تاکنون یک میلیون و ۹۷۵ هزار کارت هوشمند ملی در گیلان صادر شده است.

صدور بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار کارت هوشمند ملیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، قاسم روحانی فر، مدیرکل ثبت احوال گیلان امروز در مراسم روز ملی ثبت احوال با اشاره به پیشگامی ۹۲ درصدی گیلان در صدورکارت هوشمند ملی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۷۵ هزار کارت هوشمند ملی در گیلان صادر شده است که از متوسط کشور ۳ درصد جلوتریم.

او افزود: هم اکنون ۱۲ هزار کارت هوشمند ملی در باجه‌های پست گیلان آماده تحویل به متقاضیان است.

مدیرکل ثبت احوال گیلان، به صدور شناسنامه مکانیزه در گیلان هم اشاره کرد وگفت: از ابتدای سال ۹۲ که طرح تعویض شناسنامه‌های کاغذی با شناسنامه‌های مکانیزه اجرا شد، در گیلان ۹۱۶ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

روحانی فر، همچنین آماری از ثبت ۴ واقعه تولد، وفات، ازدواج و طلاق هم ارائه داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۳۵۳ تولد، ۱۲ هزار و ۴۳۸ فوت، ۱۲ هزار و ۱۶۳ ازدواج و ۵ هزار و ۲۷۳ طلاق در مراکز ثبت احوال گیلان ثبت شده است.

محمود قاسم نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این مراسم با اشاره به اهمیت ثبت آمار جمعیتی کشور گفت: ثبت احوال نقش مهمی در پیشبرد‌های اهداف نظام و برنامه ریزی بهتر دارد.

او افزود: ثبت احوال باید با بهره گیری از سیستم‌های هوشمند برای تسهیل در خدمات دهی به مردم و توسعه دولت الکترونیک با استفاده از توان بخش خصوصی بکوشد.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: ثبت احوال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۸
از اسفند ۹۷ تاکنون کارت ملی هوشمند در رشت ثبت نام شده ولی خبری از کارت ملی نیست.....