با وجود تهدید‌های رجب طیب اردوغان، پنتاگون قراردادی با شرکت‌های ترکیه‌ای برای ساخت‌وساز در پایگاه اینجرلیک به امضا رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری نووستی، با وجود تهدید‌های آنکارا، پنتاگون قراردادی را در زمینه ساخت و ساز در پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا با شماری از شرکت‌های ترکیه‌ای به امضا رساند.

به نوشته این خبرگزاری، ارزش این قرارداد به میزان ۹۵ میلیون دلار برآورد شده و قرار است تا پیش از آخر سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.

پایگاه رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: قراردادی با ارزش ۹۵ میلیون دلار با هشت شرکت ترکیه‌ای و با قیمتی ثابت به امضا رسید.

نیروی هوایی آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا در جنوب ترکیه استفاده می‌کند؛ همچنانکه ایستگاه راداری که در منطقه کوراجیک واقع در ملطیه ترکیه مستقر است و بخشی از سامانه پدافند موشکی ناتو محسوب می‌شود را در اختیار دارد.

پیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تهدید کرد دو پایگاه اینجرلیک و کوراجیک را که نیرو‌های آمریکایی در آن حضور دارند در پاسخ به تحریم‌های آمریکا خواهد بست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار