بنا بر اعلام شبکه تلویزیونی المیادین، ترکیه با وعده پرداخت حقوق ماهانه ۲ هزار دلاری، شماری از شبه‌نظامیان تحت حمایت خود را از سوریه به لیبی اعزام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ترکیه از شبه‌نظامیان هوادار خود در سوریه خواست فهرست اسامی کسانی را که حاضر به نبرد در لیبی هستند، اعلام کنند.

بنا بر این گزارش، ترکیه اعلام کرد به کسانی که حاضر به حضور در جبهه‌های درگیری در لیبی شوند ماهانه دو هزار دلار پرداخت می‌کند. نخستین کاروان جنگجویان متشکل از ۶۰ فرد مسلح از گروه‌های مختلف است.

برخی از پایگاه‌های اینترنتی وابسته به شبه‌نظامیان اعلام کردند پیش از آنکه افسران اطلاعاتی ترکیه با سران گروه‌های مسلح وابسته به این کشور دیدار کنند، تعدادی از افسران عالی‌رتبه ترکیه از لیبی بازدید کرده بودند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اعلام کرد ممکن است کشورش حمایت نظامی از دولت وفاق ملی فایز السراج، رئیس‌جمهور لیبی، مستقر در طرابلس را افزایش دهد. این اظهارات انتقادهایی را در عرصه بین‌الملل در پی داشته است.

شبه‌نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» تحت عنوان «ارتش ملی لیبی» از چند ماه پیش حملات خود به طرابلس، پایتخت، را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند. خلیفه حفتر زیر چتر حمایتی مالی و تسلیحاتی امارات و عربستان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار