سخنگوی نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرمان ژنرال حفتر از تمدید مهلت به نیرو‌های مسلح برای ۳ روز دیگر به منظور خروج از طرابلس لیبی خبر داد.

احمد المسماریبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، احمد المسماری، سخنگوی نیرو‌های تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر، موسوم به ارتش ملی لیبی اعلام کرد مهلت شهر مصراته برای خارج کردن نیرو‌های مسلح خود از طرابلس برای ۳ روز تمدید شد.

سخنگوی حفتر ضمن هشدار درباره استفاده از هواپیما‌های مسافربری برای انتقال مهمات از ترکیه به لیبی، مدعی شد تجهیزات نظامی از استانبول ترکیه به لیبی با استفاده از یک هواپیمای باری منتقل می‌شوند.


بیشتر بخوانید: توقیف یک کشتی ترکیه‌ای به دست نیرو‌های حفتر

ابراز نگرانی سازمان ملل از وضع غیرنظامیان در لیبی


این در حالی است که فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی لیبی، به حمله نیرو‌های تحت امر ژنرال خلیفه حفتر به مصراته واکنش نشان داد و تاکید کرد که این حمله بدون پاسخ نخواهد ماند. السراج این را هم گفته که به زودی پاسخ این حمله را خواهد داد.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش در صورتی که ضرورت باشد، حمایت‌های نظامی خود از دولت فائز السراج را در لیبی افزایش خواهد داد و گزینه‌های حمایت زمینی، هوایی و دریایی را بررسی خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه اعلام کرد کشورش به هیچ عنوان از توافقات دریایی و امنیتی که با دولت فائز السراج امضا کرده، عقب نشینی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار