مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از ثبت ۲۰ میلیون و ۵۶۵ هزارتردد در محور‌های مواصلاتی استان قزوین در آذر ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۱ سامانه تردد شمار برخط در محور‌های مواصلاتی استان، آمار کل تردد ثبت شده در آذر ماه ۲۰ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۰۲ وسیله نقلیه بوده است.

حق لطفی افزود: از این میزان ۱۶ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۱ تردد معادل ۷۸ درصد مربوط به آزادراه‌ها بوده است.

او، بیشترین میزان ترافیک را مربوط به بیست و هشتم آذر ماه در آزاد راه قزوین – کرج (رفت و برگشت) بیان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از مجموع تردد استان، ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۸۸ تردد معادل ۱۹.۴۴ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین است.

حق لطفی افزود: محور بوئین زهرا – ساوه و بالعکس با ۱۶۹ هزار و ۱۳۸ وسیله (معادل ۶۲ درصد)، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک (تعداد کل خودرو‌هایی که در یک ساعت از یک مقطع عبور می‌کنند) در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۴۶۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

حق لطفی افزود: بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در آذر ماه، مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با ۲ هزار و ۹۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ، متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها ۸۷ و متوسط سرعت در سایر محور‌های استان را ۷۳ کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۵ کیلومتر درساعت مربوط به آزادراه زنجان - قزوین بوده است.

او افزود: در ماه گذشته ۱۹ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکردند و بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین - کرج با ۶۱۰ هزار و ۵۰۷ وسیله نقلیه (معادل ۴۱ درصد) بوده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.