سفیرکره جنوبی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کره جنوبی علاقه‌مند همکاری با جزیره قشم در زمینه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،ریوجانگ هیون، سفیرکره جنوبی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کره جنوبی علاقه‌مند همکاری با جزیره قشم در زمینه گردشگری است.

او ابراز امیدواری کرد فعالیت‌های دو جانبه در بخش گردشگری و حوزه‌های مختلف گسترش پیدا کند.

سفیر کره جنوبی با اعلام اینکه ۲۵ میلیون گردشگر کره‌ای در مدت یکسال به کشور‌های مختلف سفر کرده اند، گفت: با معرفی نقاط مختلف ایران از جمله قشم باید تلاش کنیم بخشی از این گردشگران به ایران سفر کنند.

ریوجانگ هیون گفت: با اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بسیاری از کشور‌ها از جمله کره جنوبی و شرکت‌های مهم کره‌ای خسارت زیادی دیدند.

او افزود: کره جنوبی در حوزه تامین میعانات گازی از ایران که بهترین کیفیت در جهان دارد، متحمل هزینه‌های زیادی شده است.

سفیر کره جنوبی گفت: شماری از شرکت‌های کره‌ای همانند ال جی، سامسونگ، اس کی و... باوجود فشار‌های آمریکا حاضر به ترک ایران نشدند و ایران شریک خوبی برای تبادلات تجاری آن‌ها است.

او ابراز امیدواری کرد با رفع تحریم‌ها شاهد روند روبه رشد همکاری‌ها بین دو کشور باشیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم در این دیدار گفت: ایران و کره از سابقه همکاری دیرینه برخوردارند.

حمیدرضا مومنی گزارشی از ظرفیت‌های حوزه نفت، گاز، انرژی، تولید همزمان آب و برق، شیلات، گردشگری و فعالیت بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدی قشم در زمینه‌های مختلف ارائه کرد.

او گفت: بخش خصوصی داخلی و خارجی در پنج سال گذشته در حوزه‌های نفت، گاز، تولید همزمان آب و برق، تولید برق خورشیدی، صنایع شیلاتی، تولید تجهیزات دریایی، شناورسازی، دخانیات، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و چندین فعالیت دیگر در این منطقه آزاد قشم سرمایه گذاری کرده است.

مومنی از قشم به عنوان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری ایران نام برد و گفت: ژئوپارک جهانی این جزیره که در یونسکو به ثبت رسیده است مقصد گردشگران خارجی است.

اوافزود: گردشگران خارجی برای سفر به قشم نیازی به ویزا ندارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.